Mówi: | Tomasz Chodkiewicz |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży do firm Peugeot, Citroën, DS Automobiles w Grupie PSA w Polsce |
Trwa ofensywa SUV-ów na polskim rynku motoryzacyjnym. To obecnie najszybciej rosnący segment rynku
Segment SUV-ów jest jednym najszybciej rosnącym rynku motoryzacyjnym. Ten trend chce wykorzystać DS Automobiles – najmłodsza marka w portfolio Grupy PSA, do której należy również Peugeot i Citroën. W marcu rusza ze sprzedażą naszpikowanego technologią modelu DS7 Crossback – SUVa z kategorii premium, który właśnie zadebiutował na polskim rynku.
– Polski rynek motoryzacyjny mocno się rozwija. Jednym z rosnących segmentów są SUV-y, których sprzedaż zwiększa się co roku o kilkanaście procent. Są też często wybierane przez decydentów flotowych jako user chooser, oraz do wynajmów krótkoterminowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Chodkiewicz, dyrektor sprzedaży do firm Peugeot, Citroën, DS Automobiles w Grupie PSA w Polsce.
Od ponad dwóch lat SUV-y są najchętniej wybieranymi samochodami w Europie. Statystycznie już blisko co czwarte auto, które opuszcza fabrykę, należy do tego segmentu. W ten rynkowy trend chce wpisać się najmłodsza marka Grupy PSA – DS Automobiles, która powstała zaledwie trzy lata temu. Podczas warszawskich targów Fleet Market 2017 koncern zaprezentował DS7 Crossback – swój najnowszy model SUV-a z kategorii premium.
– Rynek rozwija się w stronę SUV-ów premium. Oczekiwania klientów w tym segmencie to przede wszystkim walory użytkowe, dlatego samochód ma dużą pojemność bagażnika, jest podwyższony, idealny na drogi asfaltowe, szutrowe i na cięższy teren. Posiada też funkcję Grip Control [zapewniającą kierowcy kontrolę nad pojazdem, niezależnie od warunków pogodowych i nawierzchni – red.]. Wkrótce będzie dostępny również z napędem 4x4 – wylicza Tomasz Chodkiewicz.
DS7 Crossback z założenia ma łączyć francuski design i doświadczenie inżynieryjne koncernu. Dlatego zastosowano w nim najbardziej zaawansowane technologie, począwszy od silników: benzynowych PureTech, które zdobyły światowe nagrody, poprzez wysokoprężne renomowane BlueHDi po nowość w marce DS Automobiles – hybrydę plug-in E-Tense z napędem na cztery koła.
– Ten model wyróżnia przede wszystkim styl, jakość i luksus. Mocno nawiązuje do kultury paryskiej, gdzie powstała marka DS. Jest wspaniale wykończony – wewnątrz są najwyższej jakości skóry, rzemiosło zegarmistrzowskie, czy wykońzcenia metodą giloszowania i specjalny ścieg perłowy – mówi Tomasz Chodkiewicz.
Sprzedaż modelu DS7 Crossback na polskim rynku ma wystartować w marcu przyszłego roku. Pierwsze sztuki już niedługo trafią do salonów.
– Tym pierwszym SUV-em premium będziemy testować rynek. Celujemy w klientów segmentu premium, samochodów luksusowych. Nasze SUV-y mają innowacyjne technologie i rozwiązania. DS7 crossback posiada unikalne zawieszenie- DS Active Scan Suspension, które jest odpowiedzialny za komfort w samochodzie. Mówiąc najprościej, to proaktywne zawieszenie – kamera skanuje nawierzchnię przed samochodem, przenosi te informacje bezpośrednio do amortyzatorów, które są w ciągłej pracy i niwelują nierówności – wyjaśnia Tomasz Chodkiewicz.
Debiut nowego modelu w portfolio DS Automobiles miał miejsce podczas Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market, które skupiają przedstawicieli kilku tysięcy firm i koncernów z całej Polski. Co roku targom towarzyszą premiery i prezentacji kilkuset modeli aut dostawczych i osobowych dedykowanych dla biznesu.
Firmy wymieniają służbową flotę średnio co 3–5 lat, więc stanowią bardzo ważny segment dla branży motoryzacyjnej. W I półroczu tego roku przedsiębiorstwa kupiły w Polsce ponad 167 tys. nowych samochodów osobowych (o 28,8 tys. więcej niż rok wcześniej), czyli 67 proc. wszystkich sprzedanych nowych pojazdów.
Czytaj także
- 2025-06-06: Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
- 2025-05-27: SUV-y dominują rynek motoryzacyjny. Hyundai wprowadzi latem do sprzedaży nowy siedmioosobowy model
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-05-21: Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.