Newsy

Grecja najpopularniejszym kierunkiem zagranicznych wyjazdów wakacyjnych w tym roku

2014-07-09  |  05:55

Średnio 2,5 tys. zł na osobę wydadzą wyjeżdżający na zagraniczne wakacje Polacy. Najpopularniejszym kierunkiem będzie Grecja, ale na popularności zyskuje też tania i nieodległa Bułgaria. Tylko około 5 proc. Polaków wybiera ofertę z dojazdem własnym.

– Grecję pokochaliśmy już w roku ubiegłym i ten trend się utrzymuje. Popularne są również Egipt, Turcja, Hiszpania i Tunezja. Wzrasta zainteresowanie Bułgarią, ponieważ jest to kierunek, który oferuje dobry produkt w atrakcyjnej cenie, jak również krótki czas przelotu. Ten kraj zajmuje szóste miejsce pod względem popularności w naszym rankingu – wylicza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marzena Szlichta z serwisu Wakacje.pl.

Grecja zyskała na popularności już w ubiegłym roku, choć nie była najpopularniejszym kierunkiem. Jak wynika z badań grupy Enovatis, właściciela m.in. Wakacje.pl oraz EasyGo, w ubiegłym roku niemal 21 proc. Polaków wyjeżdżających za granicę wybrało Egipt, a o ok. 2 pkt proc. mniej – Grecję.

Na wakacje wydamy w tym roku nieco więcej niż w ubiegłym – ok. 2,5 tys. zł na osobę. Enovatis wyliczył, że w ubiegłym roku średnia wyniosła niecałe 2,4 tys. zł. Najpopularniejszym środkiem podróży jest samolot, a najmniej popularnym – autokar. Wiele osób wybiera ofertę hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych.

Cenimy sobie komfort na wakacjach, dlatego często wybieramy opcję all inclusive. Aczkolwiek równie dużym zainteresowaniem cieszy się oferta z dwoma posiłkami, co daje nam możliwość zasmakowania kuchni lokalnej – mówi Szlichta. – Decyzję o zakupie wyjazdu podejmujemy zwykle na miesiąc, dwa miesiące przed wyjazdem lub też odkładamy to na ostatnią chwilę, czyli rezerwujemy tydzień, kilka dni przed wyjazdem.

Szlichta dodaje, że Polacy najczęściej wyjeżdżają parami albo z jednym lub dwójką dzieci. Mniejszą popularnością cieszą się wyjazdy w większej grupie lub w pojedynkę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.