Newsy

Grecja najpopularniejszym kierunkiem zagranicznych wyjazdów wakacyjnych w tym roku

2014-07-09  |  05:55

Średnio 2,5 tys. zł na osobę wydadzą wyjeżdżający na zagraniczne wakacje Polacy. Najpopularniejszym kierunkiem będzie Grecja, ale na popularności zyskuje też tania i nieodległa Bułgaria. Tylko około 5 proc. Polaków wybiera ofertę z dojazdem własnym.

– Grecję pokochaliśmy już w roku ubiegłym i ten trend się utrzymuje. Popularne są również Egipt, Turcja, Hiszpania i Tunezja. Wzrasta zainteresowanie Bułgarią, ponieważ jest to kierunek, który oferuje dobry produkt w atrakcyjnej cenie, jak również krótki czas przelotu. Ten kraj zajmuje szóste miejsce pod względem popularności w naszym rankingu – wylicza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marzena Szlichta z serwisu Wakacje.pl.

Grecja zyskała na popularności już w ubiegłym roku, choć nie była najpopularniejszym kierunkiem. Jak wynika z badań grupy Enovatis, właściciela m.in. Wakacje.pl oraz EasyGo, w ubiegłym roku niemal 21 proc. Polaków wyjeżdżających za granicę wybrało Egipt, a o ok. 2 pkt proc. mniej – Grecję.

Na wakacje wydamy w tym roku nieco więcej niż w ubiegłym – ok. 2,5 tys. zł na osobę. Enovatis wyliczył, że w ubiegłym roku średnia wyniosła niecałe 2,4 tys. zł. Najpopularniejszym środkiem podróży jest samolot, a najmniej popularnym – autokar. Wiele osób wybiera ofertę hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych.

Cenimy sobie komfort na wakacjach, dlatego często wybieramy opcję all inclusive. Aczkolwiek równie dużym zainteresowaniem cieszy się oferta z dwoma posiłkami, co daje nam możliwość zasmakowania kuchni lokalnej – mówi Szlichta. – Decyzję o zakupie wyjazdu podejmujemy zwykle na miesiąc, dwa miesiące przed wyjazdem lub też odkładamy to na ostatnią chwilę, czyli rezerwujemy tydzień, kilka dni przed wyjazdem.

Szlichta dodaje, że Polacy najczęściej wyjeżdżają parami albo z jednym lub dwójką dzieci. Mniejszą popularnością cieszą się wyjazdy w większej grupie lub w pojedynkę.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.