Newsy

Hotele chcą przyciągnąć turystów w okresie świątecznym. Pomóc mają rabaty i promocja na zagranicznych rynkach

2015-12-14  |  06:30
Mówi:Mariusz Paszkiel
Funkcja:dyrektor ds. sprzedaży i marketingu
Firma:Hotel Marriott
  • MP4
  • Okres świąt to dla hoteli w dużych miastach, skoncentrowanych bardziej na obsłudze klientów biznesowych, czas dość niskiego obłożenia. Dlatego w tym okresie chcą one szczególnie przyciągać turystów indywidualnych, oferując m.in. rabaty cenowe. Próbują przekonać, że brak wydarzeń biznesowych powoduje, że w najbliższych tygodniach poznawanie miasta będzie przyjemniejsze niż w ciągu roku.

    – Warszawa to miejsce, które warto odwiedzać. Myślę, że jest to trochę zaniedbane, zwłaszcza na rynkach zagranicznych. Śledząc nasze statystyki patrzymy, że Warszawa jako miejsce zyskuje coraz bardziej, stąd też dla nas najistotniejszym czynnikiem, który może wspomóc Warszawę jako miejsce przyjazdów, jest przede wszystkim informacja i promocja na różnych rynkach – mówi Mariusz Paszkiel, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Hotelu Marriott.

    Warszawa staje się miastem coraz bardziej atrakcyjnym turystycznie. Z roku na rok rośnie liczba odwiedzających ją turystów. Według danych GUS w 2014 roku w stolicy nocowało 3 mln przyjezdnych, z czego 40 proc. stanowili obcokrajowcy, głównie Brytyjczycy, Niemcy i Amerykanie. Z informacji Hotelu Marriott wynika, że do polskiej stolicy coraz chętniej przyjeżdżają także Brytyjczycy i mieszkańcy krajów skandynawskich.

    – Klienci, którzy parę lat temu widzieli Warszawę ostatni raz, przyjeżdżają i są pozytywnie zaskoczeni zmianami, które tu zaszły. Widzą, że Warszawa to już nie jest szare miasto, że teraz szybko się rozwija, i to doceniają – mówi agencji informacyjnej Newseria Paszkiel.

    Według informacji Warszawskiej Organizacji Turystycznej Warszawa notuje jednak dość niskie obłożenie hoteli w tzw. low season, a więc w długie weekendy i ferie świąteczne. Zdaniem ekspertów w okresach tych polska stolica powinna być lansowana na świecie z punktu widzenia rynku eventowego, głównie targów i konferencji. Z raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce” wynika, że w 2014 roku w Warszawie odbyło się ponad 3,5 tys. tego typu spotkań. Biorąc pod uwagę potencjał Warszawy jako ośrodka targowo-konferencyjnego Hotel Marriott przyjął nową koncepcję meeting imagined. Polega ona na indywidualnym podejściu do sprzedaży i planowaniu opartym na celu spotkania.

    – Skupiamy się na promocji takich okresów w roku, kiedy Warszawa jest trochę „luźniejsza”, chociażby w czasie ferii świątecznych. Jest to specjalna promocja, przede wszystkim konferencyjna, ale również dla gości indywidualnych. Służą temu specjalne pakiety na noclegi i pakiety konferencyjne, które promujemy poza granicami naszego kraju – mówi Mariusz Paszkiel.

    Jako destynacja targowo-konferencyjna Warszawa sprawdza się przede wszystkim pod względem bazy hotelowej, zwłaszcza hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych. Koszty pobytu w tego typu placówkach są zróżnicowane w zależności od hotelu oraz czasu pobytu. W okresie low season za nocleg trzeba zapłacić ok. 350 zł. 

    – W okresach, kiedy Warszawa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, chociażby podczas jakichś wydarzeń, ceny potrafią przekroczyć nawet 1 tys. zł – mówi Mariusz Paszkiel.

    Marriott jest jednym z hoteli członkowskich Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Aktywnie wspiera m.in. działalność Warsaw Convention Bureau, należącego do Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Jest odpowiedzialne za międzynarodową promocję Warszawy jako atrakcyjnego i profesjonalnego miejsca spotkań.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

    Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

    Problemy społeczne

    Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

    Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

    Ochrona środowiska

    Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

    Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.