Mówi: | Kajetan d’Obyrn |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Kopalnia Soli „Wieliczka” SA |
Milionowy turysta w "Wieliczce" miesiąc wcześniej niż w ubiegłym roku
Ruch turystyczny w Kopalni Soli „Wieliczka” z roku na rok rośnie. – W tym spodziewamy się o 5-6 proc. więcej turystów niż w 2011 roku – zapowiada Kajetan d’Obyrn, prezes kopalni. Świadczy o tym również przyznawana nagroda dla milionowego turysty. Tegoroczny zwycięzca przekroczył progi kopalni 30 października. Jeszcze dwa lata na milionowego turystę czekano do 30 grudnia.
Milionowym gościem w Wieliczce okazał się Dmitrij Durov, turysta z Rosji, który do Polski przyjechał z rodziną. W 2010 roku milionowym gościem okazała się turystka z Mazur, przed rokiem była to Polka mieszkająca na stałe w Holandii.
– W 2010 roku milion przekroczyliśmy na sam koniec roku, 30 grudnia. W ubiegłym roku było lepiej, bo był to listopad. Teraz jeszcze w październiku. Ruch turystycznym systematycznie nam rośnie – zapewnia Kajetan d’Obyrn.
Trzeci kwartał był rekordowy. Kopalnię odwiedziło blisko 440 tys. turystów. Do końca roku spodziewanych jest jeszcze ok. 100 tysięcy gości.
– Ten sezon oceniamy bardzo dobrze. W tym roku będziemy mieli więcej turystów o ok. 5-6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku – to są szacunki, bo mamy jeszcze listopad i grudzień – mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes „Wieliczki”. – Najwięcej turystów mamy tradycyjnie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Korei Południowej. Duże grupy przyjeżdżają również z Włoch i Hiszpanii. W ostatnich latach najbardziej rośnie nam ruch turystyczny z Rosji i Ukrainy – wymienia.
Nagroda przyznawana jest od dwóch lat. Na zwycięzcę czekały orkiestra górnicza, gratulacje od prezesa Kopalni Soli oraz nagroda w postaci talonu na jedną z atrakcji w Wieliczce.
– Oferta turystyczna naszej kopalni jest ogromna. np. pobyt w uzdrowisku, zwiedzanie zabytkowej kopalni, trasa górnicza, bal sylwestrowy, koncert noworoczny lub pobyt w Hotelu Grand Sal. Atrakcji jest dużo i zwycięzca na pewno jedną z nich sobie wybierze – mówi Kajetan d’Obyrn, prezes Kopalni Soli „Wieliczka”.
Jak podkreśla, honorowanie milionowego turysty co roku jest nie tylko wyróżnieniem dla tej osoby, ale również wskazaniem obiektu jako największej podziemnej atrakcji na świecie.
Podkreśla, że w kopalni wciąż prowadzone są prace, które mają na celu rozszerzenie oferty turystycznej.
– Można powiedzieć, że już jesteśmy miastem podziemnym. Zapewniam, że każdy dla siebie coś miłego znajdzie – mówi Kajetan d’Obyrn. – Nasze plany na przyszłość kopalni wiążą się również z pracami zabezpieczającymi, czyli to wszystko, co sprawi, że w kopalni będzie bezpiecznie oraz pracami likwidacyjnymi w niezabytkowej części kopalni. Przypomnę, że atrakcje turystyczne stanowią zaledwie 2 proc. dzisiejszej kopalni, a ta pozostała część wymaga albo zabezpieczenia, ze względu na zabytek i bezpieczeństwo albo likwidacji.
Czytaj także
- 2024-10-01: Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-05-22: Beata Pawlikowska: Podczas urlopów ekologia schodzi u nas na drugi plan. Zbyt często latamy samolotami i niszczymy przyrodę
- 2024-02-01: Stan Bałtyku się nie poprawia, a wręcz pogarsza. Cierpią na tym turystyka i rybołówstwo
- 2024-01-29: Dobre prognozy dla polskiej branży turystycznej na 2024 rok. Dużym problemem jest jednak brak pracowników
- 2024-01-10: Inflacja wpływa na ceny noclegów i nawyki gości hotelowych. Rok 2024 ma jednak przynieść dalsze ożywienie w branży
- 2023-09-19: Ogromny wzrost liczby turystów w Małopolsce. Przyczynia się do tego promocja regionu i organizacja wydarzeń międzynarodowych
- 2023-09-25: Wojna w Ukrainie zaburzyła rozwój gospodarki i turystyki Podkarpacia. Strategia Karpacka na szczeblu UE szansą dla całego regionu
- 2023-08-21: Polska turystyka rośnie pomimo inflacji. W tym roku tradycyjnie największą popularnością cieszy się Bałtyk
- 2023-08-16: Długa kolejka chętnych na turystyczne loty w kosmos. Ceny biletów wciąż wymagają grubego portfela, ale będą coraz niższe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
Polscy rolnicy obawiają się utraty rynków zbytu dla produktów rolno-spożywczych w krajach UE na rzecz bardziej konkurencyjnych cenowo producentów z krajów Mercosur, czyli Brazylii, Argentyny, Paragwaju i Urugwaju. Taki może być efekt umowy o wolnym handlu, której negocjacje mają się zakończyć przed końcem roku. Polskie Ministerstwo Rolnictwa wyraziło swoje negatywne stanowisko w tej sprawie, podobnie jak unijne i krajowe organizacje rolnicze.
Transport
Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
Usługi machine-to-machine (M2M) w połączeniu z szybką siecią umożliwiają niezakłóconą komunikację między urządzeniami w czasie rzeczywistym. Dzięki kartom telemetrycznym M2M możliwy jest np. zdalny odczyt liczników energii czy wody, wypożyczenie roweru miejskiego, płatności zbliżeniowe czy nawet zdalne badanie EKG. Według danych UKE w ubiegłym roku w Polsce działało prawie 8 mln kart M2M, a ich liczba w sieci dynamicznie rośnie. Ponad 4 mln pochodzi od Orange Polska.
Ochrona środowiska
Błyskawiczne powodzie będą coraz częstszym zjawiskiem w Europie. Zwłaszcza miasta muszą być na nie przygotowane
Hiszpania wciąż walczy ze skutkami ekstremalnych powodzi, które przetoczyły się w ostatnich tygodniach przez wschodnie i południowe regiony. Ze względu na postępujące ocieplenie klimatu tego typu ulewne, gwałtowne deszcze powodujące powodzie błyskawiczne mogą być coraz częstszym problemem w Europie – ostrzegają hydrolodzy. Podkreślają, że szczególnie dotkliwie będą je odczuwać miasta. Kluczową rolę odgrywa tu nie tylko adaptacja do zmian klimatu, ale też przygotowanie mieszkańców na zagrożenia.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.