Newsy

Polacy uciekają przed Euro na urlop

2012-05-02  |  06:45
Mówi:Magda Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzecznik
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

    W tym roku przedwakcyjne wyjazdy cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem. Szczególnie wśród osób, które Euro 2012 wolą przeżyć poza krajem. Biura podróży dla nie-kibiców przygotowały specjalne oferty.

    U progu sezonu, przedstawiciele biur podróży zapewniają, że w tym roku nie będzie drożej. 

     - Mimo znaczących wzrostów kursów walut i cen ropy naftowej, udało nam się zachować ceny z poprzedniego roku, a w hotelach najczęściej wybieranych przez turystów są nawet niższe. Jest to również wynik owocnych negocjacji z hotelarzami, którzy w tym roku byli bardziej skłonni do większych ustępstw - mówi Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik Neckermann Polska.

    I chociaż wciąż najczęściej wybieramy się na urlop w lipcu i w sierpniu, to coraz więcej osób decyduje sie na wyjazd przed szczytem sezonu.

    - Na pewno polską turystykę cechuje w dalszym ciągu duża sezonowość w porównaniu z turystyką zachodnią. Jednak  od kilku lat wzrasta liczba osób wyjeżdżających w czerwcu. W tym roku ze względu na Euro zauważamy większe zainteresowanie wyjazdami czerwcowymi - wyjaśnia Magda Plutecka-Dydoń.

    Biura podróży kuszą turystów nie-kibiców. Tradycyjnie niższe ceny na wyjazdy czerwcowe dodatkowo wzmacniają bieżącymi promocjami.

     - Dla tych, którzy niekoniecznie chcą zostać w kraju podczas mistrzostw Europy i zamiast zmagania z korkami wolą słońce i wypoczynek, przygotowaliśmy specjalną promocję na wyjazdy czerwcowe – co trzecia osoba dostaje 50-procentowy rabat - mówi rzeczniczka Neckermanna.

    Cena wycieczki w czerwcu może być nawet 1/3 niższa niż w pełni sezonu. Oprócz ceny turystów mogą również zachęcić mniejsze tłumy w kurortach.

     - Czerwiec to idealna pora na wypoczynek. Na południu Europy jest już lato. Wszystkie atrakcje turystyczne są już dostępne, a na pewno dotrzemy do nich łatwiej niż w szczycie sezonu - podkreśla Magda Plutecka-Dydoń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.