Newsy

Polacy uciekają przed Euro na urlop

2012-05-02  |  06:45
Mówi:Magda Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzecznik
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

    W tym roku przedwakcyjne wyjazdy cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem. Szczególnie wśród osób, które Euro 2012 wolą przeżyć poza krajem. Biura podróży dla nie-kibiców przygotowały specjalne oferty.

    U progu sezonu, przedstawiciele biur podróży zapewniają, że w tym roku nie będzie drożej. 

     - Mimo znaczących wzrostów kursów walut i cen ropy naftowej, udało nam się zachować ceny z poprzedniego roku, a w hotelach najczęściej wybieranych przez turystów są nawet niższe. Jest to również wynik owocnych negocjacji z hotelarzami, którzy w tym roku byli bardziej skłonni do większych ustępstw - mówi Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik Neckermann Polska.

    I chociaż wciąż najczęściej wybieramy się na urlop w lipcu i w sierpniu, to coraz więcej osób decyduje sie na wyjazd przed szczytem sezonu.

    - Na pewno polską turystykę cechuje w dalszym ciągu duża sezonowość w porównaniu z turystyką zachodnią. Jednak  od kilku lat wzrasta liczba osób wyjeżdżających w czerwcu. W tym roku ze względu na Euro zauważamy większe zainteresowanie wyjazdami czerwcowymi - wyjaśnia Magda Plutecka-Dydoń.

    Biura podróży kuszą turystów nie-kibiców. Tradycyjnie niższe ceny na wyjazdy czerwcowe dodatkowo wzmacniają bieżącymi promocjami.

     - Dla tych, którzy niekoniecznie chcą zostać w kraju podczas mistrzostw Europy i zamiast zmagania z korkami wolą słońce i wypoczynek, przygotowaliśmy specjalną promocję na wyjazdy czerwcowe – co trzecia osoba dostaje 50-procentowy rabat - mówi rzeczniczka Neckermanna.

    Cena wycieczki w czerwcu może być nawet 1/3 niższa niż w pełni sezonu. Oprócz ceny turystów mogą również zachęcić mniejsze tłumy w kurortach.

     - Czerwiec to idealna pora na wypoczynek. Na południu Europy jest już lato. Wszystkie atrakcje turystyczne są już dostępne, a na pewno dotrzemy do nich łatwiej niż w szczycie sezonu - podkreśla Magda Plutecka-Dydoń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.