Newsy

Polacy uciekają przed Euro na urlop

2012-05-02  |  06:45
Mówi:Magda Plutecka-Dydoń
Funkcja:Rzecznik
Firma:Neckermann Polska
  • MP4

    W tym roku przedwakcyjne wyjazdy cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem. Szczególnie wśród osób, które Euro 2012 wolą przeżyć poza krajem. Biura podróży dla nie-kibiców przygotowały specjalne oferty.

    U progu sezonu, przedstawiciele biur podróży zapewniają, że w tym roku nie będzie drożej. 

     - Mimo znaczących wzrostów kursów walut i cen ropy naftowej, udało nam się zachować ceny z poprzedniego roku, a w hotelach najczęściej wybieranych przez turystów są nawet niższe. Jest to również wynik owocnych negocjacji z hotelarzami, którzy w tym roku byli bardziej skłonni do większych ustępstw - mówi Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik Neckermann Polska.

    I chociaż wciąż najczęściej wybieramy się na urlop w lipcu i w sierpniu, to coraz więcej osób decyduje sie na wyjazd przed szczytem sezonu.

    - Na pewno polską turystykę cechuje w dalszym ciągu duża sezonowość w porównaniu z turystyką zachodnią. Jednak  od kilku lat wzrasta liczba osób wyjeżdżających w czerwcu. W tym roku ze względu na Euro zauważamy większe zainteresowanie wyjazdami czerwcowymi - wyjaśnia Magda Plutecka-Dydoń.

    Biura podróży kuszą turystów nie-kibiców. Tradycyjnie niższe ceny na wyjazdy czerwcowe dodatkowo wzmacniają bieżącymi promocjami.

     - Dla tych, którzy niekoniecznie chcą zostać w kraju podczas mistrzostw Europy i zamiast zmagania z korkami wolą słońce i wypoczynek, przygotowaliśmy specjalną promocję na wyjazdy czerwcowe – co trzecia osoba dostaje 50-procentowy rabat - mówi rzeczniczka Neckermanna.

    Cena wycieczki w czerwcu może być nawet 1/3 niższa niż w pełni sezonu. Oprócz ceny turystów mogą również zachęcić mniejsze tłumy w kurortach.

     - Czerwiec to idealna pora na wypoczynek. Na południu Europy jest już lato. Wszystkie atrakcje turystyczne są już dostępne, a na pewno dotrzemy do nich łatwiej niż w szczycie sezonu - podkreśla Magda Plutecka-Dydoń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.