Mówi: | Magda Plutecka-Dydoń |
Funkcja: | PR Manager |
Firma: | Neckermann Polska |
Sylwester i święta pod palmami albo na narciarskim stoku
Wystarczyło wziąć pięć dni urlopu i mieć ponad dwutygodniową przerwę w pracy. Wyjątkowo sprzyjający w tym roku kalendarz oraz większy optymizm co do przyszłości gospodarki i domowych budżetów sprawiły, że więcej Polaków niż przed rokiem święta i Sylwestra spędzi poza domem.
– Sylwester to najpopularniejszy termin wyjazdowy w sezonie zimowym. Coraz więcej osób spędza go poza domem, łącząc świętowanie z wypoczynkiem. Dotychczas Polacy wyjeżdżali na Sylwestra tuż po Wigilii. Natomiast w tym roku ze względu na korzystny układ dni wolnych wiele osób łączyło święta z Sylwestrem wypoczywając nawet 17 dni – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Magdalena Plutecka-Dydoń z Neckermann Polska.
W tym roku wystarczy wziąć pięć dni wolnego, aby zimowe wakacje trwały ponad dwa tygodnie. Wiele osób korzysta z okazji, by naładować akumulatory w pełnym słońcu.
– Dlatego wybierają ciepłe, słoneczne kierunki, zarówno te bliskie, jak chociażby Wyspy Kanaryjskie, Egipt, Maroko, Tunezję, jak i dalsze – Meksyk, Dominikanę, Kubę, Tajlandię. Coraz częściej decydujemy się na mniej znane, mniej odkryte miejsca, jak chociażby Oman albo Wietnam – wymienia Magda Plutecka-Dydoń.
W Neckermannie wzrost grudniowych rezerwacji wyjazdów do egzotycznych miejsc wyniósł ponad 60 proc.
– W Tunezji tygodniowy wypoczynek połączony z Sylwestrem w czterogwiazdkowym hotelu to koszt od około 1,8 tys. zł, na Wyspach Kanaryjskich – od 3,5 tys. zł. Natomiast za dziewięciodniowy wyjazd w tym czasie do Meksyku zapłacimy od około 9,5 tys. zł – wylicza Magda Plutecka-Dydoń.
Biorąc pod uwagę wszystkie wykupione wycieczki, także na narciarskie stoki, Neckermann odnotowuje blisko 12-procentowy wzrost liczby klientów, która wyjedzie w grudniu na wakacje.
– W okresie świątecznym wiele osób rozpoczyna również sezon narciarski. Najpopularniejsze są kurorty alpejskie, głównie we Włoszech oraz w Austrii. Tygodniowe wakacje połączone z Sylwestrem to koszt od około 1,8 tys. zł z wyżywieniem – mówi przedstawicielka biura podróży.
Czytaj także
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-02-14: Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania związane z energetyką wiatrową
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.