Newsy

Słaby czerwiec w turystyce. Polacy wolą mecze niż wyjazd na wakacje

2012-05-30  |  06:46
Mówi:Agnieszka Walczak
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Mondial Assistance
  • MP4

    Blisko połowa Polaków zamierza spędzić urlop w sezonie letnim. Jednak czerwiec w tym roku cieszy się mniejszym niż zwykle zainteresowaniem. Z badania Mondial Assistance i Neckermanna wynika, że Polacy wolą zostać w domu i oglądać mecze Euro niż wyjechać na urlop.

    Najwięcej wyjazdów urlopowych Polacy planują na lipiec (27 proc.) i sierpień (21 proc.).

     - Cały rynek wykazuje tendencje wzrostową, natomiast w czerwcu zaobserwowaliśmy, że tej tendencji nie ma. To może oznaczać, że Polacy z powodu Euro przełożyli swoje wyjazdy na miesiące już typowo letnie - mówi Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.

    W tym roku 2/3 badanych zamierza spędzić wakacje w kraju. Kierunki zagraniczne, które preferują Polacy, od dłuższego czasu nie zmieniają się. W pierwszej piątce utrzymują się kraje, które i w zeszłym roku cieszyły się dużą popularnością.

     - To jest Hiszpania, Grecja, Chorwacja, Włochy, ale również Egipt - w biurach podróży to ponownie jest jeden z głównych kierunków wyjazdowych. W naszych badaniach jako preferowany kraj pojawiała się też Wielka Brytania. To są prawdopodobnie wyjazdy do rodziny czy do osób, które tam pracują - wyjaśnia Agnieszka Walczak.

    Na urlop w kraju Polacy wydadzą średnio 1188 zł na osobę. Jednak połowa deklaruje, że przeznaczy na ten cel mniej niż 1 tys. zł. Wyjazd zagraniczny kosztuje nas średnio 2613 zł na osobę.

    Z badania przeprowadzonego przez Nielsen Polska wynika, że coraz częściej decydujemy się na samodzielnie zorganizowany wyjazd. W tym roku w ten sposób spędzi urlop 3/4 badanych. Co czwarty uzasadnia swój wybór możliwością dostosowania oferty do własnych potrzeb.

    Jak podkreślają przedstawiciele Mondial Assistance, organizacja wyjazdu nie jest równoznaczna z wykupieniem polisy ubezpieczeniowej. Mimo że ich sprzedaż rośnie wciąż odsetek nieubezpieczonych podróżnych jest wysoki.

     - Spora grupa osób się nie ubezpiecza. W przypadku wyjazdów zagranicznych ponad 60 proc. osób deklaruje, że się ubezpieczy, ale wciąż mamy grupę ponad 30 proc. osób, które się nie ubezpieczają. W kraju ten odsetek jest zdecydowanie niższy, tylko 1/3 osób deklaruje, że wykupi dodatkowe ubezpieczenia - mówi Agnieszka Walczak.

    Najczęściej ubezpieczenie wykupują osoby między 40 a 59 rokiem życia, z wyższym wykształceniem.

     - Planując swoje wakacje, oprócz ubezpieczenia typowo turystycznego, również dbamy o to, aby nasz samochód był ubezpieczony. Przed wyjazdem za granicę powinniśmy sprawdzić, czy nasze ubezpieczenie obejmuje pakiet assistance, który w tym wypadku jest niezbędny - podkreśla Agnieszka Walczak z zarządu Mondial Assistance.

    Aż 3/4 Polaków, którzy wybierają się na urlop w kraju, wybiorą samochód jako środek transportu. W przypadku wyjazdów zagranicznych samochodem pojedzie co trzeci badany.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.