Newsy

Ukraińskie firmy chcą przez polski rynek IT zdobywać klientów w Europie. Branżowe targi i konferencje ułatwiają nawiązywanie relacji

2015-07-09  |  06:35
Mówi:Tomasz Cieślak
Firma:MIT MEDIA Group, organizator targów Mobility Reseller Days
  • MP4
  • Rynek IT i urządzeń mobilnych w Polsce dynamicznie się rozwija. Prawie 60 proc. Polaków korzysta ze smartfonów. Potencjał rynku dostrzegają nie tylko krajowe, lecz także zagraniczne firmy. Bardzo duże zainteresowanie Polską jest między innymi na Ukrainie. Tamtejsze firmy – ze względu na trudną sytuację gospodarczą i polityczną w kraju – chcą zdobywać klientów w Polsce, a także planują dalszą ekspansję przez polski rynek. Branżowe targi i konferencje ułatwiają nawiązywanie międzynarodowych relacji.

    Rynek telekomunikacyjny i IT w Polsce i Europie Wschodniej jest bardzo ciekawy. Jego potencjał jest cały czas rosnący, dlatego że technologie, trendy oraz produkty cały czas się zmieniają. Nieustannie rośnie też zapotrzebowanie na nowe usługi – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Cieślak, prezes MIT MEDIA Group, organizatora Mobility Reseller Days.

    Rynek urządzeń mobilnych rośnie dynamicznie zarówno w Europie, jak i w Polsce. Według najnowszych szacunków TNS Polska pod koniec 2015 roku ponad 60 proc. Polaków będzie korzystać ze smartfonów. Jeszcze trzy lata temu było to zaledwie 25 proc. Podobnie jest na całym kontynencie. Jeśli ten trend się utrzyma, to w 2019 roku liczba smartfonów w Europie przekroczy liczbę jej mieszkańców i sięgnie 760 milionów.

    Polski rynek z racji swojego położenia jest miejsce, gdzie kojarzą i integrują się firmy ze wschodu i zachodu kontynentu. Problemem w zacieśnianiu relacji biznesowych jest jednak bieżąca sytuacja polityczno-ekonomiczna panująca za naszą wschodnią granicą.

    Firmy z Rosji i Ukrainy, które przeżywają kryzys gospodarczy, szukają w Polsce relacji. Nasz kraj jest dla nich ciekawym miejscem ze względu na wspólną kulturę, bliskość logistyczną, strefę czasową, poza tym jest dla nich bardziej przyjazna – wyjaśnia Tomasz Cieślak.

    Jak podkreśla, potencjał ukraińskich firm działających na tym rynku jest dość znaczny, choć w dużej mierze zależy od zaangażowania finansowego. Europa jest otwarta na nowe pomysły, które dają możliwości rozwoju i kooperacji między firmami z różnych krajów. Nie oznacza to jednak, że zaistnienie na polskim rynku i nawiązanie relacji biznesowych jest dla nich proste. Pomagają w tym jednak imprezy branżowe, konferencje i targi, które przyciągają wystawców i firmy z całego świata.

    Mobility Reseller Days jest właśnie takim wydarzeniem branżowym, podczas którego spotykamy się z firmami z Europy i ze Wschodu, również z Chin. To ułatwia nawiązywanie wielu relacji biznesowych. Chodzi tu przede wszystkim o dostawców produktów, dystrybutorów, kanały sprzedaży i sieci zakupowo-sprzedażowe. Takie miejsca wpływają pozytywnie na budowanie biznesu – mówi Tomasz Cieślak.

    Podczas tegorocznej edycji MRD w październiku br. organizatorzy oczekują wielu nowości związanych z telefonią komórkową, tabletami czy usługami. W ubiegłym roku swoją aktywność zaznaczyły firmy z Ukrainy, Francji czy Rumunii. Nie zabrakło także przedstawicieli uznanych międzynarodowych marek, jak Intel czy Samsung. Także w tym roku oczekiwanych jest wiele ciekawych premier, chociaż – jak zaznacza Tomasz Cieślak – szczegóły na temat prezentowanych produktów będą znane w późniejszym terminie.

    Ostatni kwartał jest o tyle ciekawy, że zawsze mamy do czynienia z największą sprzedażą. Wiąże się to m.in. z back to school, czyli rozpoczęciem roku szkolnego i akademickiego. Potem mamy promocje związane ze świętami, więc na pewno pojawi się bardzo dużo ciekawych produktów i usług podczas Mobility Reseller Days – zwraca uwagę przedstawiciel MIT MEDIA Group.

    Tegoroczna edycja targów Mobility Reseller Days odbędzie się w dniach 7-8 października w centrum konferencyjnym EXPO XXI w Warszawie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

    W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

    Polityka

    Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

    W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

    IT i technologie

    Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

    Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.