Mówi: | Ewa Miziołek |
Funkcja: | Dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży |
Firma: | Euronet Polska |
W wakacje więcej bankomatów w miejscowościach turystycznych
W 25 wakacyjnych miejscowościach stanie 39 sezonowych bankomatów Euronetu. Zainstalowane są już one w większości lokalizacji, a do końca przyszłego tygodnia operator uruchomi maszyny na Mazurach. Wszystkie zostały zlokalizowane w miejscach, gdzie ruch turystyczny jest duży, a jednocześnie lokalne punkty usługowe i sklepy nie umożliwiają klientom płatności gotówką. Bankomaty będą działać niemal do końca września.
Euronet już kolejny sezon instaluje w najpopularniejszych miejscowościach turystycznych swoje bankomaty. Firma stara się jak najbardziej ułatwić klientom dostęp do środków w okresie wyjazdów wakacyjnych.
– Dzięki instalacji tych bankomatów dajemy możliwość większego dostępu do gotówki turystom podczas ich wypoczynku, ponieważ w małych miejscowościach turystycznych, których turyści na co dzień tak tłumnie nie odwiedzają, możliwość realizacji transakcji kartą jest dosyć ograniczona, w związku z tym bankomaty cieszą się dużą popularnością – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Ewa Miziołek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży Euronet Polska.
Firma wybiera miejscowości popularne wśród Polaków, a nie te największe, w których rozwinięta jest sieć bankomatów należących do banków lub maszyn samego Euronetu.
– Mimo że to są małe miejscowości, wybieramy lokalizacje, gdzie jednak ruch turystyczny jest duży, więc są to bankomaty zauważalne i przez to, że to są bankomaty sieci Euronet, chętnie turyści z nich korzystają – podkreśla Ewa Miziołek.
Dodatkowe bankomaty staną m.in. przy molo w Sopocie, w Ustce, Władysławowie, Giżycku, Rewalu, Pobierowie, Jastrzębiej Górze czy Ustroniu Morskim.
– Transakcje realizowane w tych bankomatach będą realizowane na tych samych warunkach, co w bankomatach całorocznych – mówi Ewa Miziołek.
Większość bankomatów instalowanych w miejscowościach turystycznych to nowe maszyny. Część zostanie przeniesiona z mniej uczęszczanych w okresie wakacyjnym punktów.
W całej Polsce działa zaledwie 18 tysięcy bankomatów należących do banków i niezależnych operatorów. To oznacza, że mamy jedną z najgorzej rozwiniętych sieci w Europie. Na milion mieszkańców przypada przeciętnie 458 bankomatów. Średnia europejska to 870 bankomatów.
Czytaj także
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2023-09-29: Anita Sokołowska: W tym sezonie teatralnym podejmę się reżyserii. To dla mnie coś zupełnie nowego
- 2023-08-24: Sławomir i Kajra: Wakacje zawsze są bardzo pracowite, to jest u nas czas żniw. Odpoczniemy w styczniu
- 2023-08-30: Sławomir: Nigdy nie byłem dobry z przedmiotów ścisłych. Do nauki matematyki zawsze mobilizował mnie Arnold Schwarzenegger
- 2023-08-23: Agnieszka Kaczorowska: Narzekanie na drogie gofry czy rachunki nad morzem jest trochę na wyrost. Wkrótce jedziemy do Włoch świętować naszą piątą rocznicę ślubu
- 2023-09-01: Agnieszka Kaczorowska i Mateusz Szymkowiak: W czasach szkoły 1 września oznaczał dla nas początek czegoś fascynującego
- 2023-08-21: Polska turystyka rośnie pomimo inflacji. W tym roku tradycyjnie największą popularnością cieszy się Bałtyk
- 2023-08-21: Od czerwca w Polsce utonęło już 175 osób. Niezbędna edukacja dotycząca bezpiecznego wypoczynku nad wodą
- 2023-08-16: Sylwia Gliwa: Lubię spędzać wakacje w Polsce. W tym roku plaża w Juracie była niemal pusta, niedocenione są również Kaszuby
- 2023-08-04: Duże zainteresowanie przewozem psów koleją. W I półroczu br. w pociągach PKP Intercity podróżowało ponad 100 tys. czworonogów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.