Mówi: | Dorota Wojnar |
Firma: | Smyk |
Wymarzony prezent na Dzień Dziecka to głównie elektronika
Najwięcej z okazji Dnia Dziecka kupowanych jest tabletów, których sprzedaż znacząco wzrosła w ostatnim czasie. Rodzice przy okazji czerwcowego święta starają się spełnić oczekiwania prezentowe dzieci, ale badania wskazują, że najmłodsi członkowie rodziny bardzo mocno wpływają również na inne decyzje zakupowe swoich rodziców. Uwzględniają opinię dzieci przy zakupie mebli, samochodów, wczasów, ale i kosmetyków czy ubrań.
Wzrost sprzedaży handlowcy ze sklepów sieci Smyk obserwują w całym II kwartale roku i osiąga ona kulminację w czerwcu, przed Dniem Dziecka. W okresie przed tym dniem rośnie sprzedaż ubranek, butów i zabawek, a także elektroniki. Jak mówią sprzedawcy, kryzys nie zmniejsza chęci dorosłych obdarowywania dzieci prezentami.
– Sprzedaż przed Dniem Dziecka jest bardzo wysoka. W tym roku utrzymuje się na poziomie porównywalnym do zeszłego roku. Nie odczuwamy zmniejszenia sprzedaży – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Dorota Wojnar, przedstawicielka sieci handlowej Smyk.
Zaznacza, że ceny towarów dla dzieci w tym okresie nie rosną. Sklepy – licząc na zwiększony ruch – kuszą rodziców nawet niższymi cenami.
– Mamy obecnie bardzo dużo promocji. Jesteśmy nastawieni na to, żeby dzieci były zadowolone, bo to tak naprawdę one są naszymi klientami – zapewnia Wojnar.
Chociaż do łask wracają tradycyjne zabawki drewniane, to w ostatnim czasie dominuje elektronika. Prym wiodą obecnie tablety.
– Tablety oraz wszystkie nowości elektroniczne cieszą się dużym zainteresowaniem. Wszystko, co pojawia się w reklamach jest natychmiast wychwytywane przez dzieci i od razu widać to po sprzedaży. Produkty, które są w reklamach bardzo mocno napędzają nam sprzedaż – stwierdza Dorota Wojnar.
To pokazuje, że rodzice przy wyborze zabawki kierują się głównie tym, co dziecko lubi albo chce. Z badania przeprowadzonego przez Polski Program Jakość Obsługi w maju br. wynika, że dzieci mają największy wpływ na zakup zabawek (96 proc.) i żywności (przede wszystkim słodyczy). Ale nie tylko. Starsze dzieci mają także wpływ na podejmowane przez rodziców decyzje o zakupie samochodu, mieszkania, mebli, wczasów, a nawet ubrań i kosmetyków dla rodziców. Respondenci tłumaczą, że większe dzieci mają często znacznie szerszą wiedzę niż rodzice na temat najnowszych produktów na rynku – dotyczy to np. telefonów czy sprzętu RTV.
Zdaniem aniektowanych preferencje małych dzieci (do 3 lat) nie są uwzględniane przez rodziców w dużym stopniu – to oni bowiem decydują, co dla ich pociechy będzie najlepsze. Rodzice uwzględniają także zdanie dzieci przy zakupie ubranek i gier komputerowych.
Ponad połowa respondentów przyznała, że dzieci mają wpływ na wybór sklepu, w którym rodzina robi zakupy. Sześciu na dziesięciu uwzględnia opinię swoich pociech wybierając kierunek wakacyjny. Ponad 42 proc. bierze pod uwagę ich zdanie podczas urządzania mieszkania, ale też przy wyborze lokum (ponad 20 proc.) lub samochodu – 16,7 proc.
Respondenci podkreślają, że dzieci dysponują dużą siłą perswazji odnośnie sposobu spędzania wolnego czasu przez rodzinę.
Badanie zostało przeprowadzone przez Polski Program Jakość Obsługi w maju br., za pomocą kwestionariusza online, na próbie 1 830 dorosłych respondentów.
Psychologowie apelują do rodziców przed Dniem Dziecka: dajmy dzieciom zapragnąć jakiejś zabawki. Nie kupujmy im wszystkiego
Czytaj także
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
- 2024-11-29: W tym roku liczba nowych zakażeń wirusem HIV sięgnie w Polsce 2 tys. Większość z nich rozpoznawana jest na późnym etapie
- 2025-01-07: Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
- 2024-11-21: Prawa dzieci wciąż nie są wszędzie respektowane i chronione. W Polsce brakuje ważnego mechanizmu ochrony międzynarodowej
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-26: RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
- 2024-11-12: W Polsce rodzi się najmniej dzieci w historii pomiarów. Duże znaczenie mają różnice w wykształceniu kobiet i mężczyzn oraz rynek pracy
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-16: Qczaj: Byłem beznadziejnym uczniem, powtarzałem klasę w szkole średniej. Ale poradziłem sobie w życiu lepiej niż niejedna osoba z czerwonym paskiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.