Newsy

Polska firma chce w Arabii Saudyjskiej zarobić więcej niż na zamówieniach w kraju

2012-07-11  |  06:40
Mówi:Konrad Jaskóła
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polimex-Mostostal
  • MP4

    Polimex-Mostostal jest już po prekwalifikacjach w dwóch przetargach na budowę nowoczesnych stadionów w Arabii Saudyjskiej.  To standardowe przetargi, z którymi rywalizujemy z globalnymi firmami – mówi prezes konsorcjum, Konrad Jaskóła. Teraz firma przygotowuje ostateczną ofertę.

     To są stadiony o wartości rzędu 100 mln dolarów – ujawnia Agencji Informacyjnej Newseria Konrad Jaskóła.

    Podkreśla, że oba przetargi praktycznie niczym się nie różnią od projektów europejskich. Czas i trudność ich realizacji zależą od szczegółów każdego z projektów i dostępności lokalnych podwykonawców

     – Przede wszystkim chcielibyśmy dostarczyć tam naszego know-how, tzn. naszej wiedzy i doświadczeń z budowy kolejnych stadionów – mówi prezes spółki. 

    Polimex–Mostostal może się pochwalić na tym polu sporymi osiągnięciami. Firma budowała stadiony Legii w Warszawie, krakowskiej Wisły i klubu Piast Gliwice. 

     – W tej chwili realizujemy obiekt dla Górnika Zabrze. Więc, moim zdaniem. doświadczeń mamy wystarczająco dużo – zapewnia szef konsorcjum budowlanego.

    Polska firma ma jednak silną konkurencję w walce o zamówienia w Arabii Saudyjskiej. Jak podkreśla szef Polimeksu-Mostostal, w rywalizacji biorą udział konsorcja z różnych stron świata i globalne firmy.

     – Mamy nadzieję wygrać choć jeden z tych kontraktów – podkreśla Konrad Jaskóła. – Mamy również nadzieję na korzystniejsze marże niż w projektach budowlanych i infrastrukturalnych w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    European Financial Congress 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Walka o klimat wymaga większego zaangażowania ze strony firm. Już za chwilę będą musiały rzetelnie informować o swoich zielonych działaniach

    Według ONZ postępujący kryzys klimatyczny, pandemia COVID-19 i rosnąca liczba konfliktów cofnęły świat w realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dlatego niezbędne jest m.in. większe zaangażowanie biznesu, bez którego niewiele da się zdziałać. W tej chwili wciąż pozostaje ono niewystarczające albo kończy się tylko na wzniosłych deklaracjach, które często noszą znamiona greenwashingu. Tak zwana ekościema jest dużym problemem dla konsumentów: 70 proc. deklaruje, że jest zmęczonych tylko mówieniem zamiast realizacją konkretnych działań na rzecz środowiska.

    Bankowość

    Metawersum ogromną szansą dla Polski. Liderami wdrożeń są na razie największe przedsiębiorstwa

    Sektor bankowy jest pierwszym, jaki w Polsce poczynił warte odnotowania inwestycje w obecność w metawersie. Zdaniem ekspertów w najbliższych latach to właśnie duże firmy będą liderami wdrożeń, ponieważ mają gotowość inwestycyjną zarówno w obrębie sprzętu, jak i aplikacji. Rynki sektora usług czy branży retail niewątpliwie jednak będą się nasycały rozwiązaniami zapraszającymi do wejścia konsumentów do wirtualnego świata. To duża szansa dla polskiej gospodarki, która może w ten sposób utworzyć do 2035 roku rynek o wartości nawet 10 mld euro.

    Infrastruktura

    Tylko 20 proc. oświetlenia w gminach jest po modernizacji. Motywacją do inwestycji są znaczące oszczędności energii

    Średnio co piąta latarnia uliczna należąca do gmin jest zmodernizowana – wynika z danych Signify Poland. Większość z pozostałych 80 proc. to energochłonne oświetlenie sodowe. Ich wymiana na technologię LED wraz z systemem zarządzania oświetleniem mogłaby przynieść znaczącą redukcję energii, czyli także kosztów ponoszonych przez samorządy. Na takie inwestycje w najbliższym czasie będzie się decydować coraz więcej gmin. Za spodziewanym boomem przemawiają różne dostępne możliwości finansowania takich projektów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.