Newsy

Polska firma chce w Arabii Saudyjskiej zarobić więcej niż na zamówieniach w kraju

2012-07-11  |  06:40
Mówi:Konrad Jaskóła
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polimex-Mostostal
  • MP4

    Polimex-Mostostal jest już po prekwalifikacjach w dwóch przetargach na budowę nowoczesnych stadionów w Arabii Saudyjskiej.  To standardowe przetargi, z którymi rywalizujemy z globalnymi firmami – mówi prezes konsorcjum, Konrad Jaskóła. Teraz firma przygotowuje ostateczną ofertę.

     To są stadiony o wartości rzędu 100 mln dolarów – ujawnia Agencji Informacyjnej Newseria Konrad Jaskóła.

    Podkreśla, że oba przetargi praktycznie niczym się nie różnią od projektów europejskich. Czas i trudność ich realizacji zależą od szczegółów każdego z projektów i dostępności lokalnych podwykonawców

     – Przede wszystkim chcielibyśmy dostarczyć tam naszego know-how, tzn. naszej wiedzy i doświadczeń z budowy kolejnych stadionów – mówi prezes spółki. 

    Polimex–Mostostal może się pochwalić na tym polu sporymi osiągnięciami. Firma budowała stadiony Legii w Warszawie, krakowskiej Wisły i klubu Piast Gliwice. 

     – W tej chwili realizujemy obiekt dla Górnika Zabrze. Więc, moim zdaniem. doświadczeń mamy wystarczająco dużo – zapewnia szef konsorcjum budowlanego.

    Polska firma ma jednak silną konkurencję w walce o zamówienia w Arabii Saudyjskiej. Jak podkreśla szef Polimeksu-Mostostal, w rywalizacji biorą udział konsorcja z różnych stron świata i globalne firmy.

     – Mamy nadzieję wygrać choć jeden z tych kontraktów – podkreśla Konrad Jaskóła. – Mamy również nadzieję na korzystniejsze marże niż w projektach budowlanych i infrastrukturalnych w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.