Newsy

Rynek smartwatchy i akcesoriów dynamicznie rośnie. W przyszłym roku będzie wart ponad 380 mld dol.

2022-09-08  |  06:25
Mówi:Joanne Savage
Funkcja:dyrektorka ds. marketingu na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki
Firma:Fitbit
  • MP4
  • Według danych CCS Insight w ubiegłym roku rynek wearables ilościowo urósł o 20 proc. i nic nie wskazuje na to, aby branża miała wyhamować. Wręcz przeciwnie – po smartwatche i trackery sięgają coraz młodsi użytkownicy, którzy w ten sposób monitorują swoją aktywność fizyczną i stres, a co za tym idzie, dbają o swoje lepsze samopoczucie. – W ciągu kilku ostatnich lat ludzie zaczęli bardziej interesować się własnym zdrowiem. To sprawia, że rynek urządzeń do noszenia dojrzewa – mówi Joanne Savage, dyrektor ds. marketingu marki Fitbit. Użytkownicy oczekują od wearables coraz większej personalizacji, nowych i coraz bardziej zaawansowanych funkcjonalności. Smartwatche oferują już szereg funkcji, które wcześniej zarezerwowane były dla skomplikowanych urządzeń medycznych.

    – Dane demograficzne dotyczące wearables pokazują trend, w ramach którego młodzi użytkownicy wchodzą na ten rynek dużo szybciej. Wynika to z faktu, że urządzenia do noszenia są dziś w stanie usprawnić więcej aspektów naszego życia. Przykładowo możemy monitorować to, jak radzimy sobie ze stresem czy podczas ćwiczeń. Coraz większa grupa młodych ludzi chce mieć więcej danych na swój temat, osiągać swoje cele w sposób bardziej świadomy. To jest właśnie kluczowa zmiana na rynku – mówi agencji Newseria Biznes Joanne Savage, dyrektor ds. marketingu marki Fitbit na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

    Wearables, czyli inteligentne urządzenia do noszenia – głównie trackery czy smartwatche – monitorują organizm przez cały dzień, pozwalają gromadzić dane np. o jakości snu, tętnie, liczbie kroków i intensywności treningów oraz poziomie stresu, a przy tym oferują szereg przydatnych funkcji, jak np. wyświetlanie powiadomień podchodzących ze smartfona czy płatności zbliżeniowe. Dlatego cieszą się na rynku stale rosnącą popularnością.

    – W ciągu kilku ostatnich lat ludzie zaczęli bardziej interesować się własnym zdrowiem. Nie chodzi tu tylko o ruch czy liczbę zrobionych kroków, ale także o sen, poziom stresu, a także o to, co jemy – mówi ekspertka.

    Segment wearables rozwija się równolegle z e-zdrowiem. Inteligentne trackery i smartwatche przestają być już tylko gadżetami dla geeków, a stają się urządzeniami paramedycznymi, umożliwiającymi np. precyzyjne mierzenie tętna, EKG czy saturacji. To funkcje wcześniej zarezerwowane przede wszystkim dla urządzeń medycznych.

    – Urządzenia do noszenia mają bardzo pozytywny wpływ na zachowania konsumentów. Kiedy zaczniesz śledzić swoje dane o zdrowiu i otrzymujesz dane na ten temat, twoje zachowania naprawdę zmieniają się na plus – mówi Joanne Savage.

    Takie wnioski płyną m.in. z badań, jakie przeprowadził Dublin City University za pomocą Fitbit Versa 3. Program dostarczał badanym praktyczne wskazówki dotyczące codziennego samopoczucia. Studenci, którzy śledzili dane na swój temat i wykorzystywali wskazówki z modułu, zgłaszali poprawę ogólnego samopoczucia (86,7%), snu (70,5%), odżywiania (70,5%) i lepsze rozumienie danych i ich wpływu na samopoczucie (93,4%).

    Powoli zmieniają się oczekiwania użytkowników wearables. Oprócz precyzyjnych pomiarów i coraz bardziej zaawansowanych funkcji oczekują także coraz większej personalizacji danych na swój temat, które otrzymują za pośrednictwem takiego urządzenia.

    – Ludzie oczekują produktu o bardzo długim czasie pracy na baterii. Wiele z naszych produktów może działać ponad sześć dni bez ładowania – mówi dyrektor ds. marketingu marki Fitbit na region EMEA. – Poza tym klienci oczekują też więcej danych o swoim zdrowiu i więcej pomiarów pasywnych, tzn. takich, których nie trzeba włączać samemu, bo otrzymujemy je od naszego urządzenia. Doskonałym przykładem jest detekcja PPG AFib, co oznacza wykrywanie sygnałów utajonego migotania przedsionków w nieregularnych rytmach serca. To dość skomplikowana funkcja, dotąd takie pomiary były możliwe tylko w szpitalu albo podczas wizyty lekarskiej. Dziś urządzenia, które nosimy na nadgarstku, same, w pasywny sposób sprawdzają, czy nie występują objawy nieregularnego rytmu serca.

    Jak pokazuje raport CCS Insight, rynek wearables urósł w 2020 roku aż o 20%  r/r, do 232 mln urządzeń, i nic nie wskazuje na to, aby ten rozwojowy trend miał zostać zahamowany. Z kolei Global Newswire ocenia, że wartość światowego rynku technologii wearable do 2028 roku sięgnie 380,5 mld dol., co oznacza 18,5-proc. roczny wzrost.

    Niedawno marka Fitbit ogłosiła wprowadzenie na rynek kolejnych nowości, m.in. nowych modeli smartwatchy Fitbit Sense 2, Fitbit Versa 4 czy trackera Fitbit Inspire 3. Działające zarówno z oprogramowaniem iOS, jak i Androidem smartwatche zostały zaprojektowane jako cieńsze i lżejsze urządzenia, by lepiej leżeć na nadgarstku i monitorować pracę organizmu. Versa 4 skupia się na fitnessie, oferując pracę w 40 trybach ćwiczeń, z kolei Sense 2 jeszcze bardziej rozwija narzędzie do śledzenia poziomu stresu, wykorzystując do tego pomiary tętna czy temperatury skóry. Następnie pomaga sobie z nim radzić, np. podpowiadając ćwiczenia oddechowe czy sesje mindfulness z poziomu urządzenia lub aplikacji. Tracker Inspire 3 ma jeszcze lepiej motywować do ruchu i zdrowych nawyków związanych ze spaniem, pokazując na bieżąco parametry zdrowotne i fizyczne.

    Marka Fitbit zaprezentowała swoje nowości podczas największych światowych targów elektroniki użytkowej IFA, które odbyły się w dniach 2–6 września w Berlinie.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

    Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

    Problemy społeczne

    Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

    Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

    Ochrona środowiska

    Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

    Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.