Mówi: | Anna Kruk, projektantka biżuterii Wojciech Kruk, prezes zarządu ANIA KRUK |
Znani projektanci coraz częściej zajmują się designem dla produktów codziennego użytku. W Polsce na rynku pojawiły się nowe jogurty Fantasia sygnowane nazwiskiem Ani Kruk
Znane marki coraz częściej współpracują z projektantami mody czy biżuterii. W przeszłości Elie Saab, Kenzo czy Alexander Wang projektowali butelki wody Evian, a Karl Lagerfeld stworzył etykietę butelki z limitowanej edycji Coca-Coli Light we Francji. Teraz w ich ślady poszła Ania Kruk, która stworzyła opakowania dla limitowanej edycji nowych smaków jogurtu Fantasia Black & Fantasia White. Opakowanie to jeden z podstawowych elementów promocji produktu, bezpośrednio oddziałujący na klientów, dlatego może wpływać na zwiększenie sprzedaży – twierdzi prezes zarządu firmy ANIA KRUK Wojciech Kruk jr.
– Współpraca projektantów z markami produktów codziennego użytku to ostatnio modny temat. Szlaki przetarli już ci wielcy, jak Kenzo czy Alexander Wang dla marki wody Evian, którzy współpracowali przy tego typu projektach. Dla mnie to pierwsze wyjście poza biżuterię, po raz pierwszy projektuję coś innego, sygnując to moim nazwiskiem – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Ania Kruk, projektantka biżuterii.
Opakowania pełnią ważną funkcję marketingową. Pomagają przyciągnąć uwagę odbiorców, wyróżniają produkt wśród podobnych na rynku, są też reklamą produktu. Atrakcyjne i funkcjonalne opakowanie stało się kluczowym elementem w promocji, zwłaszcza że większości zakupów konsumenci dokonują pod wpływem impulsu, a obraz lub znak graficzny często przemawiają do odbiorcy lepiej niż słowa.
– Produkt to nie tylko sam wzór, lecz także cała otoczka, która powstaje dookoła – podkreśla Wojciech Kruk, prezes zarządu firmy ANIA KRUK. – Im bardziej dopracowane opakowanie, im bardziej będziemy zwracać uwagę na szczegóły, oryginalność i coś, co będzie wyróżniało je na rynku, tym produkt będzie lepiej odpowiadał na potrzeby klientów.
Firma Ania Kruk wzbogaciła swoje opakowania, oprócz etui z filcu wprowadziła również pudełka – jak wskazuje Wojciech Kruk – spotkało się to z pozytywnym odbiorem klientów, a samo opakowanie pełni funkcję prezentu.
Znane marki coraz częściej proszą o pomoc projektantów mody. Producenci wody Evian co roku prezentują oryginalne, przygotowane specjalnie dla nich projekty butelek, ostatnio również Karl Lagerfeld – po raz drugi – zaprojektował butelkę z limitowanej edycji Coca-Coli Light. W Polsce na podobną współpracę zdecydowała się firma Danone przy nowej edycji jogurtów Fantasia Black i Fantasia White.
– Design jest bardzo istotny we współczesnym świecie i to był też jeden z ważniejszych powodów nawiązania tej współpracy. Cieszę się, że firma Danone zdecydowała się docenić rolę projektanta i stworzyć limitowaną edycję opakowań sygnowanych konkretnym imieniem i nazwiskiem – ocenia Anna Kruk.
Na wieczku i etykiecie produktu znajdzie się ornament, a wzór uzupełni stylizowany srebrny lub złoty napis, w zależności od smaku jogurtu. Właśnie do butików ANIA KRUK trafiła również unikalna kolekcja biżuterii ANIA KRUK Inspired by Fantasia, złożona z delikatnych, koronkowych wzorów, w których ukryty jest monogram K, nawiązujący do nazwiska projektantki.
– Projektując opakowania, chciałam, żeby wyglądały luksusowo, modnie i elegancko. Dualizm Fantasia White i Fantasia Black miał być widoczny w biżuterii i jest to odzwierciedlone poprzez linię ze srebra i linię ze złota w kolekcji – wskazuje Ania Kruk.
Jak podkreśla projektantka, taka biznesowa współpraca może przynieść wymierne efekty tylko wówczas, gdy obie marki mają wspólną płaszczyznę i łączy je podejście do klienta. Dodaje, że w tym przypadku była pełna zgodność: dla obu marek ważna jest bliskość, kobiecość i lekkość.
Ania Kruk podkreśla, że to dla niej jeden z najważniejszych projektów w tym roku. Firma zamierza skupić się na rozbudowie sklepów, przede wszystkim w centrach handlowych. Chce również kontynuować zagraniczną ekspansję. W 2015 roku otwarty został pierwszy sklep pod szyldem ANIA KRUK w Katarze. Właśnie Bliski Wschód jest regionem, w którym pojawią się kolejne lokale.
– Dodatkowo uruchamiamy zewnętrzne kanały dystrybucji. Nie chcę jeszcze zdradzać szczegółów, ale w tym roku nasze produkty będą dostępne w szerszej ofercie. Zakładamy też intensywny wzrost sprzedaży online, dużo zainwestowaliśmy w rozpoznawalność w tym aspekcie i to jest jeden z priorytetów w tym roku – zapowiada Wojciech Kruk.
Czytaj także
- 2025-06-25: Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-06-05: Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-04: Sebastian Karpiel-Bułecka: Przez ostatnie lata z własnego wyboru nie grałem w sylwestra, tylko spędzałem ten dzień z rodziną. W tym roku będę świętował na scenie
- 2024-11-15: Anna Lewandowska: Są aż trzy odsłony „Czerwonego dywanu” w „Pytaniu na śniadanie”. Ten punkt naszego programu ma bardzo dobrą oglądalność
- 2024-10-04: Anna Głogowska: Długo wstydziłam się stanąć na scenie teatralnej. Teraz zaczynam myśleć o sobie jako o aktorce
- 2024-09-18: Anna Głogowska: W samym środku lata wyjechałam na wakacje do Egiptu. Temperatura powietrza sięgała 43, a wody 38 stopni
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.