Newsy

Relacja: Inspiratorzy Biznesu Najlepszy Pracodawca

2018-04-27  |  16:00
relacja

W konkursie wyróżniono firmy, które zapewniają najlepsze warunki pracy, wdrażają systemy motywacyjne i potrafią zadbać o rozwój kadry, a także są otwarte na szkolenie młodego pokolenia. Ogłoszenie wyników odbyło się 25 kwietnia podczas uroczystej gali w Pałacu Sobańskich w Warszawie.

Laureatami zostali: Europejski Fundusz Leasingowy, Kaufland, PKO BP, PSE, Grupa Mlekovita, Pramerica, D.A.S. TU Ochrony Prawnej i Adecco Poland. Wyróżnienia trafiły do ERGO Hestii i firmy Bayer.

To nagroda dla tych przedsiębiorców, którzy doskonale radzą sobie we współczesnej polskiej gospodarce i rozumieją, że ważni są dobrzy pracownicy – wyjaśniał istotę konkursu prezes Newserii Artur Woliński. Mówił też o rekrutacjach jako o wyzwaniu dla firm: – Dotychczas pracodawcy mieli przewagę, ale teraz coraz częściej to pracodawcy muszą zabiegać o przychylność zarówno pozyskanych, jak i potencjalnych kadr. Zwłaszcza że nie zawsze o atrakcyjności posady decyduje wysokość pensji – dodał Artur Woliński.

Z wrześniowego raportu „International Business Report” Grant Thornton wynika, że już 60 proc. dużych i średnich firm w Polsce ma problemy ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników.

Konkurs przeprowadzony przez Newserię był skierowany do firm zatrudniających powyżej pięćdziesięciu pracowników. Najlepszych pracodawców wyłoniła niezależna komisja. W jej skład weszli Krzysztof Przybył, prezes Teraz Polska, Jolanta Augustyniak, prezes Libris Polska, dr Bogusław Feder z Akademii Liderów, dr Mateusz Grzesiak oraz Rita Schultz, przedstawiciel redakcji. Komisja doceniła te firmy, które w sposób szczególny dbają o pracowników, zapewniając im m.in. odpowiednie warunki pracy, systemy motywacyjne i możliwości rozwoju.

Przed wręczeniem statuetek odbyły się dwie merytoryczne debaty. W pierwszej uczestnicy zastanawiali się nad tym, jak motywować i budować relacje, aby zatrzymać pracowników w firmie. W drugiej prelegenci odpowiadali na pytanie, w jaki sposób pracownicy budują sukces firmy.

Partnerami debat byli TFI Skarbiec i firma Hays.

Inspiratorzy Biznesu, to cykl wydarzeń wspierający różne dziedziny polskiej gospodarki. Najlepszy Pracodawca to już trzeci konkurs, po nagrodach dla najlepszych menedżerów i najlepszych innowacji. Podczas gali odbywają się debaty merytoryczne z udziałem przedstawicieli biznesu, ekspertów, laureatów. Relację z uroczystości oraz debat można znaleźć na stronie www.biznes.newseria.pl

Newseria to największa niezależna agencja informacyjna w Polsce. W serwisach Biznes, Innowacje, Inwestor i Lifestyle dostarcza bezpłatnie mediom materiały multimedialne, z których codziennie korzystają setki dziennikarzy.

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.