Newsy

Relacja: Inspiratorzy Biznesu Najlepszy Pracodawca

2018-04-27  |  16:00
relacja

W konkursie wyróżniono firmy, które zapewniają najlepsze warunki pracy, wdrażają systemy motywacyjne i potrafią zadbać o rozwój kadry, a także są otwarte na szkolenie młodego pokolenia. Ogłoszenie wyników odbyło się 25 kwietnia podczas uroczystej gali w Pałacu Sobańskich w Warszawie.

Laureatami zostali: Europejski Fundusz Leasingowy, Kaufland, PKO BP, PSE, Grupa Mlekovita, Pramerica, D.A.S. TU Ochrony Prawnej i Adecco Poland. Wyróżnienia trafiły do ERGO Hestii i firmy Bayer.

To nagroda dla tych przedsiębiorców, którzy doskonale radzą sobie we współczesnej polskiej gospodarce i rozumieją, że ważni są dobrzy pracownicy – wyjaśniał istotę konkursu prezes Newserii Artur Woliński. Mówił też o rekrutacjach jako o wyzwaniu dla firm: – Dotychczas pracodawcy mieli przewagę, ale teraz coraz częściej to pracodawcy muszą zabiegać o przychylność zarówno pozyskanych, jak i potencjalnych kadr. Zwłaszcza że nie zawsze o atrakcyjności posady decyduje wysokość pensji – dodał Artur Woliński.

Z wrześniowego raportu „International Business Report” Grant Thornton wynika, że już 60 proc. dużych i średnich firm w Polsce ma problemy ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników.

Konkurs przeprowadzony przez Newserię był skierowany do firm zatrudniających powyżej pięćdziesięciu pracowników. Najlepszych pracodawców wyłoniła niezależna komisja. W jej skład weszli Krzysztof Przybył, prezes Teraz Polska, Jolanta Augustyniak, prezes Libris Polska, dr Bogusław Feder z Akademii Liderów, dr Mateusz Grzesiak oraz Rita Schultz, przedstawiciel redakcji. Komisja doceniła te firmy, które w sposób szczególny dbają o pracowników, zapewniając im m.in. odpowiednie warunki pracy, systemy motywacyjne i możliwości rozwoju.

Przed wręczeniem statuetek odbyły się dwie merytoryczne debaty. W pierwszej uczestnicy zastanawiali się nad tym, jak motywować i budować relacje, aby zatrzymać pracowników w firmie. W drugiej prelegenci odpowiadali na pytanie, w jaki sposób pracownicy budują sukces firmy.

Partnerami debat byli TFI Skarbiec i firma Hays.

Inspiratorzy Biznesu, to cykl wydarzeń wspierający różne dziedziny polskiej gospodarki. Najlepszy Pracodawca to już trzeci konkurs, po nagrodach dla najlepszych menedżerów i najlepszych innowacji. Podczas gali odbywają się debaty merytoryczne z udziałem przedstawicieli biznesu, ekspertów, laureatów. Relację z uroczystości oraz debat można znaleźć na stronie www.biznes.newseria.pl

Newseria to największa niezależna agencja informacyjna w Polsce. W serwisach Biznes, Innowacje, Inwestor i Lifestyle dostarcza bezpłatnie mediom materiały multimedialne, z których codziennie korzystają setki dziennikarzy.

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Finanse

Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy. Na ich finansowanie w tym roku przeznaczy 200 mln zł

Do końca tego roku Agencja Rozwoju Przemysłu przeznaczy 200 mln zł na finansowanie małych i średnich firm. Takim podmiotom trudniej jest pozyskać środki komercyjne od banków, zwłaszcza jeżeli są krótko na rynku. ARP udzieli im pożyczek m.in. na realizację innowacyjnych projektów, inwestycji, wsparcie płynności finansowej czy finansowanie zamówień. Co istotne, spółki nie ogranicza prawo bankowe czy regulacje KNF, co daje jej większą elastyczność i pozwala finansować przedsięwzięcia, które przez banki mogłyby być uznane za zbyt ryzykowne.

Ochrona środowiska

Firmy stawiają na racjonalne wykorzystywanie zasobów. W całej UE może to przynieść 600 mld euro oszczędności rocznie

Po cyfrowej transformacji firmy czeka w najbliższych latach kolejna duża zmiana. Do 2030 roku muszą się dostosować do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), która zakłada optymalne wykorzystanie odpadów i surowców naturalnych. Jak wynika z badań Stena Recycling, oczekują tego sami konsumenci. 65 proc. z nich jest skłonnych zrezygnować z produktów ulubionej firmy, a w zamian wybrać taką, która wdraża zasady GOZ. Gospodarka cyrkularna pomoże też firmom zmniejszyć koszty działalności – w skali UE przyniesie 600 mld euro oszczędności i stworzy 2 mln nowych miejsc pracy. Część firm zaczęła już transformację w kierunku GOZ – przykłady najlepszych zostały wyłonione w Stena Circular Economy Award. ​ 

 

Telekomunikacja

Trwa czwarta rewolucja przemysłowa łącząca pracę ludzi z pracą maszyn. Niedoskonałe prawo i problem z ochroną danych mogą jednak wstrzymać postęp technologiczny

Czwarta rewolucja przemysłowa będzie mieć przełożenie na gospodarkę, biznes i rynek pracy. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, szerokie wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych pozwoli osiągnąć poziom PKB zaplanowany na lata 2035–2036 już o pięć lat wcześniej. Jednak nowe technologie oznaczają także duże wyzwania związane z legislacją oraz cyberbezpieczeństwem. Pod tym względem przełomowy był ubiegły rok, kiedy weszły w życie ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa oraz RODO – wynika z nowego raportu NASK „Cyberbezpieczeństwo A.D. 2018”.

Handel

Tylko 17 proc. polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Brakuje świadomości, że mogą to być dobre narzędzia do zwiększenia sprzedaży i płynności

W ubiegłym roku polskie firmy po raz pierwszy ubezpieczyły obroty warte blisko pół biliona złotych. Łączna kwota ubezpieczonych należności wyniosła blisko 157 mld zł, czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 roku. Mimo tych wzrostów sytuacja w tym segmencie rynku jest daleka od oczekiwań ubezpieczycieli. Kluczowe jest pozyskanie nowych klientów – przekonuje Marcin Olczak z firmy Marsh. Obecnie co piąta firma w ogóle nie ubezpiecza transakcji sprzedaży swoich wyrobów, a tylko 17 proc. korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Firmy nie są świadome, że te narzędzia mogą być wykorzystywane do zwiększania sprzedaży i wsparcia płynności finansowej.