American Airlines Enhances Premium Passenger Boarding
Business and First Advance to Preboard
Starting May 1, first and business class passengers will be given the opportunity to pre-board. According to an internal memo shared by JonNYC, families traveling with children under two years old will still be allowed to pre-board, but there will now be clearer communication about the process. The airline is also adding pre-boarding privileges for ConciergeKey passengers who require special assistance, such as wheelchair services.
After pre-boarding, passengers will board in a total of nine groups based on their AAdvantage tier status, with groups one through four designated as priority boarding. Main Cabin boarding will begin with group five, which includes frequent flyers at the base tier and AAdvantage credit card members who have earned at least 15,000 loyalty points. Basic economy passengers, however, will not be allowed to board within these groups.
Enhancing the Time of Boarding
Starting next month, American Airlines will add an extra five minutes to the boarding process, depending on the aircraft or fleet in operation. For flights operated by Airbus A319s and A320s, boarding times will increase from 30 minutes to 35 minutes before departure. As for other aircraft, flights on the Boeing 737-800, MAX8, A321, and A321neo will now begin boarding 40 minutes before departure. Flights operated by the 777-200ER, 777-300ER, and 787-9 Dreamliner will continue with their existing 40-minute boarding windows.
No More Gate Crowds: American Airlines Rolls Out Smarter Boarding Tech
American Airlines recently decided to make a change that gives passengers a little more time to get settled onboard. The airline believes this slower, more organized boarding process will help better manage overhead bin space for everyone. In 2024, American piloted a new boarding technology aimed at reducing the number of so-called "gate lice"—passengers who crowd the gate area before their group is called. The tests were conducted in Albuquerque, Washington, D.C., and Tucson, with plans to expand the system to over 100 airports.
The first airports outside the pilot program to adopt the new technology are Austin-Bergstrom International Airport (AUS) and Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (ATL). So far, the technology is being used to board about 90% of travelers through the airline’s major hubs, with American planning to maintain a 10% non-adoption rate by the end of 2025.
Snigdha Rout
Quadrilite Technologies Pvt. Ltd.
+1 877-771-1620
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Tothemoon Presents Its Updated Crypto Card, for Simplifying Payments
Josh Maraney Shares 450+ Free Videos to teach Digital Marketing
Stellar Market Research examines the growth rate of the Hernia Mesh Devices Market during the forecast period 2025-2032
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.