Amid Global Trade Tensions, Vietnam’s Tourism Boom Fuels International Demand for Local Brands Like Mr. Viet
Vietnam’s tourism surge boosts global visibility for local brands like Mr. Viet, as consumers seek authentic products despite trade uncertainty.
HO CHI MINH CITY, VIETNAM, April 29, 2025 /EINPresswire.com/ -- As global trade becomes increasingly uncertain—marked by rising tariffs and supply chain disruptions—Vietnam is experiencing a record tourism boom that’s accelerating international recognition for its local consumer brands. Among them is Mr. Viet, a fast-growing Vietnamese coffee company now expanding across North America, Europe, and Asia.While Vietnam has recently faced heightened tariffs and growing scrutiny in global trade talks, its cultural exports—especially food and beverage—continue to gain traction worldwide. A growing number of travelers, retailers, and distributors are discovering brands like Mr. Viet through first-hand experiences in Vietnam’s cafés, street markets, and airports.
“Despite all the chaos in the world, consumers still want authentic products from different parts of the world,” said Thao, Director of Mr. Viet. “They value origin, story, and taste.”
From Local Discovery to Global Demand
In 2024, Vietnam welcomed over 15 million international visitors, a 30% increase year-over-year. This influx is not only reviving the tourism sector—it’s also creating global exposure for emerging local brands. Mr. Viet, known for its phin drip coffee, instant coconut blends, and colorful packaging, is seeing increased demand from distributors across Europe and Asia as tourists return home with strong brand impressions.
Founded in 2016, Mr. Viet sources directly from smallholder farmers in Vietnam’s Central Highlands and produces all products locally. The brand’s expansion strategy encompasses both retail and travel channels, and it has already established distribution partnerships worldwide to serve markets with greater speed and flexibility.
About Mr. Viet
Mr. Viet is a Vietnam-based coffee and FMCG brand offering authentic, locally sourced coffee, chocolate, and dried fruits. Active in more than 17 countries, Mr. Viet is known for connecting global consumers to Vietnam’s vibrant coffee culture.
Tyler Nguyen
Mr Viet brand
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

EBC Financial Group tăng cường cam kết với United to Beat Malaria thông qua quan hệ đối tác toàn cầu mới
Social Dragon PR Relaunches with a Bold New Vision: Elevating Artists and Brands to Global Success
United States Pulp and Paper Market Set to Reach USD 69.33 Billion by 2034 | MRFR
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.