Business Reporter: Improving the quality of AI-driven Customer Experience (CX) platform
Why context and engagement matter
LONDON, UNITED KINGDOM, June 30, 2025 /EINPresswire.com/ -- In an article published on Business Reporter, Customer Service ( CX ) AI platform Gladly explains why it’s key that the currently prevailing practice of adding AI bolt-ons to legacy systems is replaced by an integrated approach in order to reverse the steep decline in customer service standards. As legacy customer experience platforms were designed to discourage customers from pursuing their queries, slapping conversational AI solutions onto these outdated, ticket-based systems won’t bring about the step change necessary for taking customer experience to the next level. Even the metrics used for evaluating the performance of bolt-on AI tools are fundamentally wrong. A focus on “deflection rates”, for example, suggests that the aim is to dissuade customers from seeking support rather than engaging with them in meaningful interactions.These legacy platforms are flawed because they are built around tickets and not people. Some new providers, however, have realised that AI solutions will only lead to improved customer experiences and loyalty if they are aware of the context of each customer interaction. The approach Gladly has adopted to CX platforms involves embedding AI into every layer of the customer journey, while also combining conversational, agentic and contextual intelligence capabilities. These AI solutions aren’t just about automated interactions with customers but also empowering agents by putting customer context at their fingertips. Gladly’s platform built around customer context and meaningful conversations enables businesses to scale loyalty without compromising the customer experience.
To learn more about this new breed of customer experience platforms, read the article.
About Business Reporter
Business Reporter is an award-winning company producing supplements published in The Guardian and City AM, as well as content published on Business Reporter online hubs on Bloomberg.com, Independent.com, Business Insider Germany and Le Figaro, delivering news and analysis on issues affecting the international business community. It also hosts conferences, debates, breakfast meetings and exclusive summits.
www.business-reporter.co.uk
About Gladly
Uniquely powered by Customer AI, Gladly is the only CX platform that puts the customer —not tickets — at the centre of every conversation. Trusted by some of the world’s most customer-centric brands, Gladly delivers radically efficient and personal experiences.
https://www.gladly.ai/
Business Reporter
Press
+ +44 20 8349 6488
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Royal Cyber Launches AgenticAI – The Autonomous Framework Powering the Future of Intelligent Digital Commerce
The Dairy Alliance Celebrates National Ice Cream Day
Tulua Aesthetics Partners with DoctorLogic to Achieve 10X Online Visibility in Just 8 Months
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.