'Dark Patterns' in Online Advertising: What They Are and How To Avoid Them
Dark patterns are misleading and manipulative design practices in marketing that are used to trick a consumer into agreeing to or purchasing a company's product or service. Deceptive and "dark" online patterns that businesses should avoid include, but are not limited to, the following:
- Drip Pricing: Only revealing part of the price of a product or service, with additional hidden fees tacked on throughout the transaction.
- Disguising Ads: Making an ad appear like it is independent content or search results.
- Confirmation Shaming: This is when there is an automated guilt or shaming comment in response to a user declining a service or product, such as "Enjoy your higher prices," or "No, I don't want to save money!"
- Roach Motel: "Roach Motel" is a term for when a company makes it very easy to sign up for a product or service, but extremely difficult to cancel it.
- Forced Continuity: Automatically renewing subscriptions without a re-subscription or prior authorization from the customer in some fashion.
Business owners who are interested in avoiding dark patterns and want to promote their business ethically and honestly are urged to acquire legal counsel to assess the business and make appropriate and compliant recommendations. LegalMatch.com, the nation's most trusted attorney-client matching platform, can pair entrepreneurs for free with a qualified business attorney who can provide expert guidance.
The platform also has a large Online Law Library with articles on many different legal topics, including sales & marketing violations, false advertisement, and more. Business owners and future entrepreneurs can confide in LegalMatch as a trusted source of legal direction and support.
About LegalMatch.com
LegalMatch is the nation's oldest and largest online legal lead-generation service. Headquartered in Reno, Nevada, LegalMatch helps people find the right lawyer and helps attorneys find new clients. LegalMatch's service is free to individuals and small businesses looking for legal help. For more information about LegalMatch, please visit our website or contact us directly.
Ken LaMance
LegalMatch
+1 415-946-0856
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
YouTube
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

New Psychology Book Explores Emotion, Identity, and Meaning in Modern Life
Bone Tactical Unveils new Bone Occlusion Bracelet: Greg Tambone's Innovative Covert Force Multiplier
Outsourcing Accounts Payable Services Redefine Cash Flow Management in Real Estate
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.