dKilo and Terracotta Announce 10-Year Partnership to Revolutionize Mobility-Driven Media in the UAE
dKilo and Terracotta Announce 10-Year Partnership to Revolutionize Urban Communication in the UAE by Launching an Advanced Mobility-Driven Media Infrastructure.
This isn’t just about digital screens, it’s about turning motion into communication. By merging technology, mobility, and storytelling, the two companies are creating a dynamic new layer of urban life: one that’s intelligent, responsive, and seamlessly integrated into how people move and interact.
Giving Cities a Voice
Starting in Q3 2025, the rollout will introduce smart digital screens across key urban corridors in the UAE. Over the coming years, the system will scale organically, embedding thousands of real-time digital touchpoints that evolve with the rhythm of the city.
The goal: to redefine how people experience their environments, how brands move through space, and how cities speak, live, and intelligently.
“This isn’t just an ad network, it’s infrastructure,”_ said Mohamed Mousa, Founder & CEO of dKilo.
“We’re building a future where cities don’t just function, they communicate.”
A Partnership Shaping Smarter Cities
This long-term alliance brings together dKilo’s innovation in mobility media with Terracotta’s four decades of leadership in infrastructure and city development.
“This is not a rollout. It’s a shift,”_ said Amaar AlDhubaei, Executive Director at Terracotta.
“We’re designing a system that lives and breathes with the movement of the city.”_
From Screens to Storytelling
Whether it’s public service announcements or brand activations, the new system transforms everyday spaces into interactive communication platforms:
• For commuters: Everyday routes turn into immersive, dynamic moments.
• For cities: A live channel for real-time, purposeful communication.
• For brands: Context-aware messaging that travels with your audience.
This is urban communication as choreography, fluid, relevant, and designed to move.
Empowering Brands, Big and Small
To make the platform accessible to everyone, dKilo integrates easy creative tools, powered by a long-standing partnership with Canva. Businesses can build and launch ad campaigns within minutes, no design experience required.
Later in 2025, dKilo will debut a generative AI-native creative engine, allowing brands to auto-create content based on location, timing, and audience behavior. The future of storytelling will be faster, smarter, and simpler.
About dKilo
Based in Saudi Arabia, dKilo transforms mobility into a media channel. Its proprietary platform combines AI, geospatial data, and behavioral insights to help governments and brands communicate with people in motion.
Dr. Kevin Sadati Present his Preservation Facelift Technique at Vegas Cosmetic Surgery and UC Irvine
New York Cosmos Relaunches as Fan-Owned, City-Driven Club
MRC Restoration Responds in 25 Minutes to Water Leak, Prevents Major Damage for Bonne Terre Homeowner
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.