Komunikaty PR

Artificial Intelligence for Drug Discovery Market to grow to USD 4.744 Billion by 2032, with an expected CAGR of 15.8%

2025-06-10  |  08:55:03
Artificial Intelligence in Drug Discovery Market Advancements

Artificial Intelligence in Drug Discovery Market Advancements

Artificial Intelligence for Drug Discovery Market Research Report Information By Therapeutic Space, By Application, and By Region

GA, UNITED STATES, June 9, 2025 /EINPresswire.com/ -- Artificial Intelligence in Drug Discovery Market Insights

The Artificial Intelligence (AI) in Drug Discovery Market is revolutionizing pharmaceutical R&D by leveraging AI algorithms, machine learning, and deep learning platforms to streamline drug target identification, lead optimization, and predictive analytics. Products such as AI-based platform solutions offer improved accuracy, reduced R&D costs, and accelerated timelines, addressing critical challenges in traditional drug discovery pipelines. Market players deploy advanced neural networks to analyze big data sets, enabling efficient candidate screening and toxicity predictions. The need for these products is fueled by the rising demand for personalized medicine, growing pressure to lower development failures, and stringent regulatory environments seeking data-driven risk mitigation. Integration of AI-driven tools enhances market research capabilities, unlocking new market opportunities and driving market growth in emerging segments. Key advantages include predictive biomarkers, virtual screening, and in silico modeling, which collectively support improved decision-making and foster innovation across therapeutic areas. As companies scale their pipelines, they address market challenges related to high attrition rates and inflated costs. Moreover, the Artificial Intelligence in Drug Discovery Market market size is expanding with significant investments in AI infrastructure and collaborations between biotech firms and tech giants. With robust market forecasts projecting double-digit growth, stakeholders are closely monitoring Artificial Intelligence in Drug Discovery Market market share dynamics and competitive positioning. The Global Artificial Intelligence in Drug Discovery Market is estimated to be valued at US$ 1,699.0 Mn in 2025 and is expected to exhibit a CAGR of 15.8% over the forecast period 2025 To 2032.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 12:55:03

Tothemoon Presents Its Updated Crypto Card, for Simplifying Payments

Tothemoon Presents Its Updated Crypto Card, for Simplifying Payments HONG KONG, HONG KONG, June 13, 2025 /EINPresswire.com/ -- Tothemoon, a leading global crypto platform proudly presents its upgraded crypto card the Tothemoon Card with
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 12:55:03

Josh Maraney Shares 450+ Free Videos to teach Digital Marketing

Josh Maraney Surpasses 67,000 TikTok Followers and 20,000 on Instagram as His Free Marketing Videos Reach Millions Online JOHANNESBURG, GAUTENG, SOUTH AFRICA, June 13, 2025 /EINPresswire.com/ -- Josh Maraney, CEO of the digital marketing agency
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 12:55:03

Stellar Market Research examines the growth rate of the Hernia Mesh Devices Market during the forecast period 2025-2032

Hernia Mesh Devices MarketHernia Mesh Devices Market was valued at USD 4.10 bn in 2024 and is expected to reach USD 5.70 bn by 2032, at a CAGR of 4.2% during the forecast period.Reinforcing recovery with innovation, hernia mesh devices lead the

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.