Breaking Down Barriers: VoiceAbility and Sabio Launch Neurodiversity-Focused Customer Experience Solution
Leading voice and rights charity VoiceAbility, has today announced the launch of a neurodiversity-focused customer experience (CX) solution
This solution, developed in collaboration with digital CX transformation specialists, Sabio Group, introduces an intelligent routing system that automatically connects neurodivergent people who contact VoiceAbility with specialist support teams, eliminating the need to navigate complex phone menus or interact with automated systems.
“This initiative represents more than just a technological advancement – it's about ensuring every individual's voice is heard and respected,” said Allon Moses, Director of IT and Data at VoiceAbility, one of the UK’s largest providers of advocacy and involvement services.
“By streamlining the customer journey for our neurodivergent clients, we're removing barriers that have historically made accessing support services challenging. This solution reflects our commitment to providing truly inclusive advocacy services that meet the diverse needs of those we support.”
The new solution, which integrates seamlessly with Salesforce Service Cloud Voice and Amazon Connect, represents the first phase of a comprehensive three-stage digital transformation project. Future phases will incorporate advanced AI capabilities, intelligent case allocation, and enhanced self-service options, all designed with neurodivergent people in mind.
Daniel Seaborne, Managing Director for the UK and South Africa at Sabio Group, commented: “As an expert services partner, this project exemplifies Sabio's commitment to delivering innovative CX solutions that make a real difference to people's lives. By combining our technical expertise with VoiceAbility's deep understanding of advocacy services, we've created a solution that sets new standards for accessibility in customer experience.
“This is just the beginning of what we believe will be a transformative journey in how support services are delivered to neurodivergent individuals.”
VoiceAbility, which has been supporting people in the UK to be heard for over 40 years, provides essential support to people during challenging times in their lives. The voice and rights charity works tirelessly to ensure that individuals' voices are heard in decisions about their health, care, and wellbeing, supporting thousands of people annually through their comprehensive advocacy services.
The project with Sabio is part of a wider digital transformation project that includes plans to implement video calling capabilities, allowing support agents to establish stronger connections with service users, particularly those who receive in-person visits. This enhancement will enable a more personal and empathetic support experience while maintaining the convenience of remote assistance.
*****ends*****
Joe O'Brien NEW
Sabio Group
7825 170269
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
YouTube
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

FREESTYLE DIGITAL MEDIA RELEASES DOCUMENTARY “FINDING GROOVOPOLIS”
Coppe Cantrell: Urban Gospel & The Johnny "J" / 2Pac Legacy
PumpAlarm.com Offers Cellular Sewage Ejector Alarm Kit for Homeowners and Businesses
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.