Centric Leads the Pack with 5 Finalist Spots at AMA’s Premier Marketing Awards
After winning 7 awards in 12 months, Centric earns 5 more finalist spots at the AMA Crystal Awards 2025 for creative and digital excellence.
These latest nominations span B2B and B2C websites, search engine optimization (SEO), email campaigns, and performance-driven marketing; highlighting Centric’s ability to build, scale, and optimize digital platforms that solve real business challenges.
“Being shortlisted across five categories is an exciting milestone and a reflection of our team's relentless focus on results,” said Usman Khalid, CEO at Centric. “Whether we’re delivering operational dashboards for a refinery or scaling digital presence for an enterprise brand, we bring the same commitment to performance and precision.”
From the Field to the Funnel: Excellence with High-Impact Brands
Centric’s expertise lies in helping operationally intensive industries; particularly energy whether traditional or renewable; embrace digital transformation. Centric understands the need for real-time decision-making, seamless data integration, and scalable platforms that can support critical operations across both b2b and b2c target markets.
The agency also maintains its reputation as one of the best in Web Design and Development, recognized for crafting enterprise websites that drive engagement, optimize user experience, support integrated marketing automation, and fuel business growth. This expertise has been consistently acknowledged through awards at both regional and international levels.
A Proven SEO Leader, Poised to Win Again
Centric was honored with the Judges' Choice Award at the 2024 Houston Business Marketing Alliance (HBMA) Lantern Awards, recognizing the agency’s outstanding work in SEO and reinforcing its reputation as a Best SEO Agency. Now, with a fresh nomination at the 2025 AMA Crystal Awards for Search Engine Optimization, Centric is once again positioned as a frontrunner in this critical discipline.
About Centric
Centric is a Houston-based digital transformation, web development, and marketing agency with a regional office in Dubai; strategically located in the world’s two major oil-producing regions: Texas and the Middle East. This global footprint enables Centric to effectively support energy companies with tailored digital solutions that align with the complex communication demands of the sector. With award-winning expertise in enterprise web design, SEO, and marketing automation, Centric helps businesses streamline operations, elevate engagement, and scale with confidence.
Usman Khalid
Centric Group Inc
+1 929-515-1512
usman.khalid|centricdxb.com| |usman.khalid|centricdxb.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

CCR Unleashes its free to use AI-Powered Carbon Accounting Platform and Local Government Carbon Accounting Platform
Cambridge Online Tutors is Leading the Way in Effective Online Tutoring for Student Success
Residential Boiler Market to Hit USD 58,016.17 million by 2035, Fueled by Smart & Eco-Friendly Heating Innovations
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.