Komunikaty PR

COPEL - O EBITDA recorrente da Copel foi de R$ 1.503,2 milhões no 1T25, 13,0% acima do registrado no 1T24

2025-05-09  |  07:55:04
CURITIBA, PARANA, BRAZIL, May 9, 2025 /EINPresswire.com/ -- O EBITDA recorrente da Copel foi de R$ 1.503,2 milhões no 1T25, 13,0% acima do registrado no 1T24, demonstrando os avanços contínuos em eficiência de gestão e a consolidação de práticas de excelência operacional. A GeT e a COM representaram conjuntamente 53,5% desse resultado, enquanto a DIS representou 46,1%.

Destacam-se nesse trimestre,

(i) o crescimento do EBITDA recorrente da DIS de 12,4% em relação ao 1T24, totalizando R$ 692,9 milhões, reflexo principalmente do crescimento de 0,9% do mercado fio faturado e do reajuste médio de 2,7% em junho/2024 nas Tarifas do Uso do Sistema de Distribuição – TUSD; parcialmente compensado pelo maior volume proveniente do sistema de compensação de micro e minigeração distribuída (MMGD);

(ii) o acréscimo do EBITDA da GeT em 13,9%, decorreu do maior volume de energia vendida (5.971 GWh ante 5.778 GWh no 1T24) e maior preço médio de energia do portfólio (R$ 173,16/MWh ante R$ 171,55/MWh do 1T24); e da redução no desvio de geração de R$ 15,3 milhões (-30,5%), resultado do maior volume de vento, parcialmente compensado pelo aumento do curtailment no 1T25 (6,8% ante 1,9% no 1T24) e indisponibilidade de algumas máquinas; e

(iii) o decréscimo de 22,3% (-R$ 65,6 milhões) com custo de pessoal e administradores, influenciado pela redução de 1.382 empregados entre o 1T24 e 1T25, majoritariamente explicado pelo Programa de Desligamento Voluntário (PDV), concluído em 2024.


A versão completa desse relatório está disponível no site da Companhia ri.copel.com

Teleconferência: 09/05/2025 – Sexta-Feira

Português: 10h00 – Horário de Brasília
Será transmitida via internet
(Tradução simultânea em inglês)

Transmissão ao vivo no site ri.copel.com

Relações com Investidores
COPEL
41 3331-4011
ri|copel.com| |ri|copel.com

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 12:55:03

Tothemoon Presents Its Updated Crypto Card, for Simplifying Payments

Tothemoon Presents Its Updated Crypto Card, for Simplifying Payments HONG KONG, HONG KONG, June 13, 2025 /EINPresswire.com/ -- Tothemoon, a leading global crypto platform proudly presents its upgraded crypto card the Tothemoon Card with
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 12:55:03

Josh Maraney Shares 450+ Free Videos to teach Digital Marketing

Josh Maraney Surpasses 67,000 TikTok Followers and 20,000 on Instagram as His Free Marketing Videos Reach Millions Online JOHANNESBURG, GAUTENG, SOUTH AFRICA, June 13, 2025 /EINPresswire.com/ -- Josh Maraney, CEO of the digital marketing agency
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 12:55:03

Stellar Market Research examines the growth rate of the Hernia Mesh Devices Market during the forecast period 2025-2032

Hernia Mesh Devices MarketHernia Mesh Devices Market was valued at USD 4.10 bn in 2024 and is expected to reach USD 5.70 bn by 2032, at a CAGR of 4.2% during the forecast period.Reinforcing recovery with innovation, hernia mesh devices lead the

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.