Europe’s First Retail Campaign for Never Give Up Day Begins at Belgian Supermarket
A local initiative with global resonance — Belgium becomes the first to bring this fast-growing international celebration to supermarket aisles
This groundbreaking initiative marks a turning point in how retail spaces can inspire, support, and connect with their communities beyond commerce. Through symbolic activations like the limited-edition “Never Give Up Day” mugs, a MiniHeroes campaign for children, and heartfelt gestures such as free greeting cards with flower bouquets, Delhaize is setting a new standard in purpose-driven retail.
“Delhaize’s Never Give Up Day campaign is a powerful first — a bold example of how supermarkets can lead with heart,” said Alain Horoit, Founder of Never Give Up Day.
“This is more than a celebration in Belgium; it’s a blueprint for retail inspiration worldwide. I believe this will spark a global movement.”
A New Era in Meaningful Customer Engagement
Delhaize’s involvement represents the evolving role of supermarkets — not just as places of transaction, but as platforms for emotional and social engagement. As foot traffic remains high and consumer trust in brands is increasingly tied to values, Never Give Up Day offers retailers an authentic and impactful opportunity to reinforce their commitment to well-being and community care.
What Customers Can Expect on August 18:
FREE “Never Give Up Day” mug with every €75 purchase – a daily reminder to stay strong and inspired.
Free ‘Never Give Up’ greeting card with every flower bouquet – to honor someone who never gave up on you.
MiniHeroes Campaign for children aged 4–10 – empowering kids to fill a healthy basket and learn the value of persistence.
These elements are not just giveaways; they are tokens of resilience — shared in a place where daily life unfolds.
More Than a Message. It’s a Movement.
Recognized by over 130 U.S. city mayors and gaining momentum across Canada, the UK, Australia, and now mainland Europe, Never Give Up Day is poised to become a staple in the international calendar of meaningful celebration days — akin to Valentine’s Day, but rooted in a message of strength and unity.
Delhaize’s bold move is expected to inspire similar campaigns across Belgium and beyond.
Join the Movement
Consumers, communities, and retailers are encouraged to join the celebration on August 18. With demand for emotional connection and social impact on the rise, Never Give Up Day is more than timely — it’s necessary.
alain horoit
NEVER GIVE UP DAY
+1 929-388-2146
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Red Education Wins Gold Stevie Award for Achievement in Certification Programs
NEXA Mortgage Names 'Wild Card' Jason duPont Power Move for Explosive GROWTH
Meditation Bus, Reimagined: BEtime’s New Website Makes Workplace Wellness Friction-Free Ahead of National Wellness Month
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.