Greenbriar Market Champions ‘Earth Year’ to Make 2025 Count for the Planet
Calgary business expands sustainability commitments with new initiatives, products, and partnerships.
“Sustainability isn’t a seasonal trend for us — it’s a way of doing business, every day,” says Mat, co-owner of Greenbriar Market. “We want people to know that small actions, repeated consistently, can have a huge impact. If you only go to the gym in January, it’s not going to do much. The same is true for the planet.”
In 2025, Greenbriar Market is introducing a series of upgrades and programs that align with this year-round philosophy. Among the new initiatives is the launch of pre-filled refillery items, now available to order online — as well as the debut of beautifully bundled (but never cellophane-wrapped) eco-gift sets, and the expansion of Greenbriar’s private label lines (Sebeana, Aspera, Ornata, and soon Cuprea) now available on Faire.com to wholesale buyers across North America.
“We’ve seen an incredible increase in first-time refill customers,” adds Shawn, co-owner. “That tells us people are ready to make the switch. Whether it's refilling dish soap or gifting sustainably, they’re looking for easier, more meaningful ways to align their values with their habits.”
To celebrate Earth Month and kick off Earth Year, Greenbriar is hosting a gift basket giveaway in partnership with Crossroads Market, running April 22. The curated bundle will feature best-selling eco goods and is designed to show how sustainable choices can also be beautiful, useful, and deeply appreciated.
As a locally owned small business committed to sustainability, Greenbriar Market also reminds consumers that their choices matter: according to LOCO BC, 66¢ of every dollar spent at a local business stays in the community, compared to just 11¢ when spent with large multinationals.
About Greenbriar Market + Refillery
Greenbriar Market + Refillery is a Calgary-based retail business offering a curated selection of sustainable lifestyle goods, eco-friendly beauty products, homewares, and refillable essentials. Known for its commitment to low-waste practices and community-driven values, Greenbriar operates locations at Crossroads Market and in Montgomery, with a growing online and wholesale presence.
Media Contact:
Christina Pilarski
CIPR Communications
+1 403-836-8249
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

New portrait series on KINOFANS.COM: Hollywood stars in focus
Whimsky Works Skincare Patrol Launches Bold Story of Health, Hope, and Heroism
Crucial Data Solutions Names Dr. Leigh J. Mack Chief Medical Officer Amid Industry AI Shift
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.