Greenbriar Market Champions ‘Earth Year’ to Make 2025 Count for the Planet
Calgary business expands sustainability commitments with new initiatives, products, and partnerships.
“Sustainability isn’t a seasonal trend for us — it’s a way of doing business, every day,” says Mat, co-owner of Greenbriar Market. “We want people to know that small actions, repeated consistently, can have a huge impact. If you only go to the gym in January, it’s not going to do much. The same is true for the planet.”
In 2025, Greenbriar Market is introducing a series of upgrades and programs that align with this year-round philosophy. Among the new initiatives is the launch of pre-filled refillery items, now available to order online — as well as the debut of beautifully bundled (but never cellophane-wrapped) eco-gift sets, and the expansion of Greenbriar’s private label lines (Sebeana, Aspera, Ornata, and soon Cuprea) now available on Faire.com to wholesale buyers across North America.
“We’ve seen an incredible increase in first-time refill customers,” adds Shawn, co-owner. “That tells us people are ready to make the switch. Whether it's refilling dish soap or gifting sustainably, they’re looking for easier, more meaningful ways to align their values with their habits.”
To celebrate Earth Month and kick off Earth Year, Greenbriar is hosting a gift basket giveaway in partnership with Crossroads Market, running April 22. The curated bundle will feature best-selling eco goods and is designed to show how sustainable choices can also be beautiful, useful, and deeply appreciated.
As a locally owned small business committed to sustainability, Greenbriar Market also reminds consumers that their choices matter: according to LOCO BC, 66¢ of every dollar spent at a local business stays in the community, compared to just 11¢ when spent with large multinationals.
About Greenbriar Market + Refillery
Greenbriar Market + Refillery is a Calgary-based retail business offering a curated selection of sustainable lifestyle goods, eco-friendly beauty products, homewares, and refillable essentials. Known for its commitment to low-waste practices and community-driven values, Greenbriar operates locations at Crossroads Market and in Montgomery, with a growing online and wholesale presence.
Media Contact:
Christina Pilarski
CIPR Communications
+1 403-836-8249
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Massachusetts School of Law Welcomes Prospective Students to Open House on May 7th
State Controller Malia Cohen to Speak at 2025 Regional Economic Outlook
Woodrow Wilson House Exhibition & Gala: Fashioning Power, Fashioning Peace
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.