Komunikaty PR

Inflation Hits Gamers — Incube8 Games Responds with 22% Price Cut on Most Releases

2025-07-31  |  05:55:05
Incube8 Games company logo, black on white

Incube8 Games company logo

Incube8 releases game covers

Incube8 releases game covers

Incube8 Games lowers prices by an average of 22.5% to make retro titles more accessible amid today’s challenging economic and inflationary climate.

MONTREAL, QUEBEC, CANADA, July 30, 2025 /EINPresswire.com/ -- In an effort to keep retro gaming accessible during economically challenging times, Incube8 Games is taking a bold step: lowering retail prices across its entire catalogue—permanently.

Faced with rising inflation, shifting tariffs, and changing consumer habits, many gamers have found it harder to access quality physical titles. In response, Incube8 Games has restructured its production management to offer more affordable pricing—without sacrificing the quality the brand is known for.

The new pricing is effective immediately, with an average reduction of approximately 22.5% per game (about 17$).

“We believe retro games should remain accessible, even in times like these,” said Gary Doireau, CMO of Incube8 Games. “This permanent price drop is our way of pushing back against economic pressure while staying true to our commitment to quality and community.”

All published titles are included in the adjustment, and new pricing is already reflected on the company’s official store.

Gary Doireau
Incube8 Inc.
press|incube8games.com| |press|incube8games.com
Visit us on social media:
YouTube
Instagram
X
Facebook
LinkedIn
Bluesky
TikTok

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-31 | 23:55:16

Icons Reborn: FENIX360 and The Heritage Chart Unite to Revolutionize Global Fan Engagement

Mike Read, Andrew Eborn, Allan KlepfiszThe FENIX360 AppIcons Reborn: FENIX360 and The Heritage Chart Unite to Revolutionize Global Fan EngagementThe Heritage Chart has always been about honoring music legends & keeping their art alive and
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-31 | 23:55:16

Louisville PR firm adds Multi-Platform Storyteller

Claire McInernyPodcast and radio news veteran Claire McInerny joins Fleur de Lis CommunicationsFrom the minute we met Claire, it was obvious that she’s a natural fit for our team and she shares our vision for community impact – while also
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-31 | 23:55:16

Genix Flooring Offers Premium Daltile Flooring Options Nationwide at Competitive Prices

Genix FlooringGet authentic Daltile flooring at whole sale prices from Genix Flooring. Shop premium ceramic, porcelain, and stone tiles with fast nationwide delivery. IL, UNITED STATES, July 31, 2025 /EINPresswire.com/ -- Genix Flooring, a

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.