Jake Brown Named Hypertherm Associates’ EVP, Global Sales and Marketing
Brown earned an MBA from Northwestern University’s Kellogg School of Management and a BS in management science, information systems, and international business from Penn State University. Previous to Hypertherm Associates, he spent more than 13 years in progressive commercial and operations leadership roles at Danaher / Fortive, a Fortune 500 diversified manufacturing company, and several years consulting with PwC Consulting and Ariba Technologies.
Since joining Hypertherm Associates in November 2019, Brown has led the sales, marketing, and service functions for North and South America, engaging with customers and strengthening industry relationships in these regions. In his new role, he will assume responsibility for global sales, marketing, and service strategy. In addition, as a member of the Executive Management Team, Brown will contribute to the strategic leadership and direction of the organization as a whole.
“During the past five years, Jake has focused heavily on developing a strong regional leadership team that allows him to engage directly with our customers in the field and strengthen industry relationships on behalf of the company,” said Aaron Brandt, President and CEO. “We are looking forward to expanding Jake’s proven strategic leadership capabilities to our executive team and to our commercial organization around the globe.”
ABOUT HYPERTHERM ASSOCIATES
Hypertherm Associates is a U.S. based manufacturer of industrial cutting products and software. Its products, including Hypertherm plasma and OMAX waterjet systems, are used by companies around the world to build ships, airplanes, and railcars; construct steel buildings, fabricate heavy equipment, erect wind turbines, and more. In addition to cutting systems, the company creates CNCs and software trusted for performance and reliability that result in increased productivity and profitability for hundreds of thousands of businesses. Founded in 1968, Hypertherm Associates is a 100 percent Associate-owned company, employing approximately 2,000 Associates, with operations and partner representation worldwide. Learn more at www.HyperthermAssociates.com.
Kristen Clark
Hypertherm Associates
603-643-3441
email us here
Visit us on social media:
Facebook
LinkedIn
YouTube
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Skin Deep Studio Launches Proprietary SQT Biomicroneedling Skincare Service at New Location in Hot Springs
Lordwith Apartments in Billings Welcomes New Management Under Fortified Property Solutions
Sydney to Melbourne vs Sydney to Brisbane: The True Cost of Moving House in 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.