Leading Logistics Company Partners with Liveops to Enhance Global Candidate Support Experience
Supporting candidate interactions across the U.S. and Philippines through a blended model to attract top talent, boost efficiency, and reduce costs.
SCOTTSDALE, ARIZONA, AZ, UNITED STATES, May 27, 2025 /EINPresswire.com/ -- Liveops, the leader in flexible customer experience solutions, has secured a new partnership supporting one of the largest logistics brands in the world. The client faces significant seasonal hiring peaks and lacks the internal support needed to manage the high volume of candidate inquiries during these critical periods. Through this engagement, Liveops will deliver omnichannel candidate support—including inbound, outbound, and non-voice services—designed to assist candidates through the application and onboarding process at scale.
To meet the client’s evolving needs, Liveops introduced a strategic dual-location model, maintaining a portion of support through its U.S.-based agent network while launching operations in the Philippines to help the client achieve optimal cost savings and maintain high customer satisfaction.
Agents were carefully selected and certified to reflect the client’s brand values and deliver a consistent, high-quality experience across every interaction.
“Managing customer service across multiple geographies is typically complex, but with Liveops’ flexible operating model, deep experience, and cloud-enabled platform powered by AI and automation, we make it seamless,” said Molly Moore, COO of Liveops. “This dual-location approach allows our clients to optimize costs, improve agent retention, and maintain consistently high service levels and customer satisfaction.”
By offering remote work and true scheduling flexibility, Liveops is attracting top-tier talent in the Philippines— many of whom are leaving traditional BPOs with rigid shifts and long commutes in favor of greater autonomy and work-life balance. This approach enables Liveops to tap into the very top of an already highly experienced talent pool in one of the world’s leading customer support regions.
Liveops’ on-demand model gives clients the flexibility to scale service levels by geography, channel, or volume—ensuring support remains consistent during even the most volatile hiring windows.
This engagement reflects Liveops’ commitment to helping enterprises modernize CX through a smarter, more agile operating model—one that balances scale, quality, and innovation across borders.
As the hiring season ramps up, Liveops’ ability to scale with precision and deliver results across both domestic and offshore teams reinforces its role as a trusted partner in modernizing workforce operations.
Shelby Bozekowski
Liveops
+1 720-209-2818
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Facebook
X
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

San Francisco Dental Implant Center Announces New Content on Convenient Dental Implant Locations in SF
She Who Earns the Rose May Bear It: Sweet Briar Graduates 104 Seniors During 116th Commencement Ceremony
PlanChecker AI Launches with the Goal to Rewire the Infrastructure of Real Estate Development
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.