Maantic Wins Pega Customer Service Award at PegaWorld 2025
The award-winning work features Maantic’s Unified AI-Powered Customer Service Platform for Claims, implemented for clients, including a leading North American life insurance company, and a prominent automotive financial services provider. Through this initiative, Maantic leveraged Pega Customer Service to drive significant business outcomes, including:
• Over 50% reduction in average handling time through intelligent automation and guided workflows
• Seamless expansion into new geographies with over 70% component reusability
• AI-assisted "once-and-done" claim setup processes and field population automation
• Full offshore delivery model, achieving accelerated timelines and cost efficiencies
Additionally, Maantic integrated Pega GenAI Knowledge Buddy™ with existing client knowledge management platforms and implemented GenAI-based document summarization, further enhancing customer and agent experiences.
"Congratulations to Maantic for receiving the Customer Service Award for excellence in delivering customer experiences," said Daniel Österberg-Holm, vice president, global partner ecosystems, Pega. "This achievement highlights their exceptional expertise in leveraging Pega's powerful capabilities to drive agility and adaptability in customer service organizations. Together, we are committed to empowering our customers to overcome challenges, achieve digital excellence, and make a lasting impact on the industries they serve. We look forward to our continued collaboration."
Maantic will be celebrated along with other award winners at the PegaWorld Partner Summit and Reception on Sunday, June 1, 2025, at PegaWorld 2025 in Las Vegas.
For more information about Maantic's customer service solutions and digital transformation services, please visit www.maantic.com.
About Maantic: Founded in 2009 and headquartered in Sunnyvale, CA, Maantic is a niche technology services provider delivering strategy, process, and technology consulting across North America, Asia-Pacific, Europe and the Middle East. Maantic specializes in servicing clients across industries including financial services, insurance, healthcare, manufacturing, and high technology. With deep expertise in customer service, workflow automation, emerging technologies, and AI-driven solutions, Maantic partners with clients globally to drive digital transformation and deliver measurable business outcomes.
Sandy Mukherjee, Head of Global Markets
Maantic Inc
+1 412-245-7901
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

WeBuyBackElectronics Expands Buyback Services for Apple Studio Display, Mac Pro, and More
SafeHeal® Receives European Marketing Approval Under MDR for Colovac® Anastomosis Protection Technology
NYF Health Awards® Reveals Health & Wellness and Pharma Executive Juries
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.