Maantic Wins Pega Customer Service Award at PegaWorld 2025
The award-winning work features Maantic’s Unified AI-Powered Customer Service Platform for Claims, implemented for clients, including a leading North American life insurance company, and a prominent automotive financial services provider. Through this initiative, Maantic leveraged Pega Customer Service to drive significant business outcomes, including:
• Over 50% reduction in average handling time through intelligent automation and guided workflows
• Seamless expansion into new geographies with over 70% component reusability
• AI-assisted "once-and-done" claim setup processes and field population automation
• Full offshore delivery model, achieving accelerated timelines and cost efficiencies
Additionally, Maantic integrated Pega GenAI Knowledge Buddy™ with existing client knowledge management platforms and implemented GenAI-based document summarization, further enhancing customer and agent experiences.
"Congratulations to Maantic for receiving the Customer Service Award for excellence in delivering customer experiences," said Daniel Österberg-Holm, vice president, global partner ecosystems, Pega. "This achievement highlights their exceptional expertise in leveraging Pega's powerful capabilities to drive agility and adaptability in customer service organizations. Together, we are committed to empowering our customers to overcome challenges, achieve digital excellence, and make a lasting impact on the industries they serve. We look forward to our continued collaboration."
Maantic will be celebrated along with other award winners at the PegaWorld Partner Summit and Reception on Sunday, June 1, 2025, at PegaWorld 2025 in Las Vegas.
For more information about Maantic's customer service solutions and digital transformation services, please visit www.maantic.com.
About Maantic: Founded in 2009 and headquartered in Sunnyvale, CA, Maantic is a niche technology services provider delivering strategy, process, and technology consulting across North America, Asia-Pacific, Europe and the Middle East. Maantic specializes in servicing clients across industries including financial services, insurance, healthcare, manufacturing, and high technology. With deep expertise in customer service, workflow automation, emerging technologies, and AI-driven solutions, Maantic partners with clients globally to drive digital transformation and deliver measurable business outcomes.
Sandy Mukherjee, Head of Global Markets
Maantic Inc
+1 412-245-7901
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Right Hand Technology Group Ranks Among Top 100 MSPs Worldwide in 2025
Upstream Activity Drives OCTG Market to $37.5 Billion by 2030
Catecholamines Market Forecast To 2034 – For Business Leaders, Analysts, And Strategic Teams
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.