MediaMint Acquires DataBeat to Expand Data Engineering and Yield Optimization Services for Publishers
MediaMint acquires DataBeat to scale AI-powered media services, expand global delivery, and strengthen data engineering and yield optimization.
Founded in 2017, DataBeat brings a team of approximately 270 professionals with expertise in yield optimization, analytics, and data architecture. The team joins MediaMint’s global workforce of over 2,500 employees across North America, Europe, LATAM, and Asia.
“DataBeat’s expertise in yield optimization, data engineering, and data analytics aligns perfectly with the needs of our rapidly growing business,” said Rajeev Butani, Chairman and CEO of MediaMint. “Their addition strengthens our ability to deliver enhanced value to clients by driving revenue growth, streamlining operations, and equipping leadership teams with critical, data-driven insights."
The acquisition complements MediaMint's ongoing investments in its own Agentic AI framework in a service-as-a-software model, as well as partnerships with Snowflake and other leading data and marketing platforms to scale media and marketing use cases. It follows the company's strategy of targeted acquisitions to broaden its portfolio.
“We started DataBeat with a vision to support publishers and media platforms in optimizing advertising revenue and enabling data-driven decisions,” said Ashok Ganapam and Pratyush Mulukutla, Co-Founders of DataBeat. “Joining forces with MediaMint gives us the scale and strategic depth to take that vision further.”
The announcement comes as MediaMint continues to invest in expanding its capabilities and delivery footprint. The company is backed by private equity firms Everstone Capital and Recognize Partners, both of whom support its growth through targeted investments in high-impact talent and technology.
“This acquisition is a good example of how MediaMint continues to scale its breadth of offerings and depth of delivery capabilities,” said Sandeep Singh, Managing Director at Everstone Capital, and Josh Miller, Partner at Recognize. “DataBeat’s capabilities align well with the future of tech-enabled media operations.”
About MediaMint
MediaMint is a global operations partner to media, marketing, and technology companies. The company specializes in AI-powered solutions across ad operations, sales support, customer success, platform management, and data services. With a focus on scalability, quality, and partnership, MediaMint helps clients streamline operations and drive performance.
Learn more at www.mediamint.com
Monisha Ravoori
MediaMint
monisha.ravoori|mediamint.com| |monisha.ravoori|mediamint.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

BTR: Why Legacy Video Is Costing Financial Firms Millions — And How to Fix It
ISFC opens first global office in Edinburgh
Adidas Announces End to Sourcing Kangaroo Skins for Athletic Shoes
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.