Meta and GivenGain Partner to Enable Seamless Social Fundraising
GivenGain and Meta partner to bring seamless, global fundraising to Instagram and Facebook—empowering charities and fundraisers to drive impact with one click.
This partnership will help drive more visibility and donations to charities using GivenGain, as campaigns will now have dynamic donation progress bars, direct ‘Donate’ call-to-action buttons and high-impact visuals across Meta platforms. The integration also makes sharing more seamless and empowers fundraising champions to activate their communities where they already are, with just one click.
“We believe humans are amazing—and when equipped with the right tools, they can drive extraordinary social impact,” said Johannes van Eeden, Founder of GivenGain. “This partnership with Meta brings us one step closer to a world where generosity knows no limits—one world, zero barriers. Together, we’re empowering fundraising champions to drive meaningful impact on a global scale.”
The launch follows high-profile campaign milestones—such as Boston Marathon Giving Day, which recently raised a record-setting $1.87 million in just 24 hours on the GivenGain platform. Now, with enhanced visibility across Instagram and Facebook, GivenGain is poised to help charities, events and individuals grow their reach, storytelling, and results.
“Meta is committed to building tools and solutions that help nonprofits achieve success on our platforms,” said Annie Lewis, Head of Government and Social Impact at Meta. “We are excited about our new partnership with GivenGain that will make fundraising more seamless for nonprofits.”
The integration includes:
- Improved visuals for GivenGain fundraisers on Meta platforms, with Donate CTAs and Progress Bars
- Deep-linking to GivenGain fundraising pages for a direct giving experience
- Seamless functionality for easy sharing to Instagram and Facebook
- Real-time sync between platforms for consistent donation tracking and performance
As a nonprofit foundation itself, GivenGain reinvests 100% of platform contributions into technology innovation and support to its partners—making it uniquely aligned with Meta through a partnership that will help democratize digital fundraising and elevate social good.
Charities in the following markets using GivenGain can immediately start benefiting from the integration by signing up for Meta fundraising tools: Australia, Belgium, Canada, Germany, Denmark, Spain, France, UK, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Finland and the United States.
About GivenGain
GivenGain is the world’s leading nonprofit fundraising platform, enabling fundraisers, events, and charities to raise funds from anywhere in the world. Founded in 2001, GivenGain is a nonprofit foundation with a mission to increase global generosity and social impact through technology. Today, it supports causes in 100+ countries and powers fundraising for global organizations including UNICEF, the Boston Marathon, and Deloitte.
Christopher Gaube
Chief Marketing Officer
chris.gaube@givengain.com
Visit us on social media:
LinkedIn
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Auto Warranty Companies See Surge as Repair Costs Skyrocket
Objective Findings Consistent with Hypoxic Injuries in Autism Spectrum Disorder
Ashley Paul Releases Heartfelt New Mother’s Day Anthem 'Mother’s and Daughters'
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.