Montreal Web Agency Vortex Solution Adopts Green UX Practices
Vortex Solution ) has redesigned its own corporate website, vortexsolution.com, to align with eco-friendly principles
Driven by a strong ethical foundation and a commitment to environmental responsibility, Vortex Solution (www.vortexsolution.com) has voluntarily streamlined its website by eliminating certain animations and revising design practices to significantly reduce its digital carbon footprint.
These eco-conscious changes have been measured using GreenUX, Vortex Solution (www.vortexsolution.com)'s proprietary carbon impact measurement tool. The vortexsolution.com website received an outstanding "A" rating, indicating a remarkably low carbon footprint of just 0.333 grams per page view.
"Through concrete actions, Vortex Solution (www.vortexsolution.com) reaffirms our dedication to creating a sustainable digital future," says the company's spokesperson. "We encourage the broader web community to adopt similar practices, fostering collective responsibility toward reducing our industry's environmental impact."
" Guy Michon, CEO of Vortex Solution, adds: "Our future depends on sustainable actions today. We're committed to setting an example with Green UX practices."
To learn more about Vortex Solution (www.vortexsolution.com)’s sustainable web practices, visit www.vortexsolution.com .
Guy Michon
Vortex Solution
+1 514-278-7575
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Facebook
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

As Uncertainty Grows, Aquila Doubles Down on Destination Training
Epidermolysis Bullosa Market 2025: Strong Growth Ahead Driven by Research and Innovative Therapies
Global Neck Pillows Market Poised for Substantial Growth, Expected to Reach USD 7.8 Billion by 2035
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.