Komunikaty PR

New Spirits on the Rise: Meet Saints Gin — A Bold, Black-Owned Gin Born in NYC Kitchen

2025-04-17  |  08:55:06
Saints Gin Co-Founders at NYC Open House

Saints Gin Co-Founders at NYC Open House

NEW YORK, NY, UNITED STATES, April 17, 2025 /EINPresswire.com/ -- Two unlikely distillers from New York City are shaking up the spirits world — literally. What started as a late-night ritual between two friends has grown into Saints Gin, a citrus-forward, spice-laced gin that’s as smooth neat as it is mixed — and now, it’s going public via crowdfunding.

“We had no business being in the alcohol industry,” says co-founder Matthew. “We’re two weekend warriors who just loved the nightlife — and wanted to make a gin that kept the vibes high and the hangovers low.”

Saints Gin was born in a New York City kitchen, where Matthew and Craig, both self-taught distillers, experimented with custom blends inspired by their go-to drink: gin, OJ, and cranberry. The feedback was instant — friends, bartenders, even strangers wanted to know what they were drinking.

From underground parties to art shows to pop-ups across the city, Saints Gin has become a whispered favorite. Now, with restaurants and bars already asking for placements, the duo is inviting the public to get in on the ground floor.

The Difference? It’s All in the Flavor.
Saints Gin brings the energy of NYC to every pour. It’s citrus-forward with a sweet-spice finish — built to be sipped straight or mixed. No burn. No harsh aftertaste. Just clean, balanced character.

“We’d go to Diageo events and realize quickly — most of these folks either came from the industry or had deep pockets,” says Craig. “We’ve got the opposite — no traditional background, but real demand already. People are asking for us before we’re even officially on shelves.”

Now, the duo is crowdfunding their next chapter — inviting people to back not just a bottle, but a movement: authentic, creative, Black-owned, NYC-rooted spirits.

Support Saints Gin and be part of the story.
Crowdfunding campaign: Saintskick
Instagram: @SaintsGin
Website: Saintsgin
Press kit & samples available upon request.

Saints Gin
Saints Gin
Mattnared|saintsgin.com| |Mattnared|saintsgin.com
Visit us on social media:
Instagram
TikTok

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-19 | 03:55:11

Dr. Duane L. Dillard selected for The Lifetime Achievement Award by IAOTP

Dr. Duane L. Dillard honored member of the International Association of Top Professionals will be honored at their annual awards gala in Las Vegas NEW YORK, NY, UNITED STATES, April 18, 2025 /EINPresswire.com/ -- Dr. Duane L. Dillard, Director of
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-19 | 03:55:11

USA Today Bestselling Author DC Gomez to give away 1 million copies of Award-Winning e-book from April 2025 - April 2026

USA Today Best Selling Author DC Gomez / Death's Intern NASH, TX, UNITED STATES, April 18, 2025 /EINPresswire.com/ -- USA Today Best-selling author DC Gomez is on a mission to help readers and her fans alike by gifting in the next year one
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-04-19 | 03:55:11

Legends of War - Book 2: Sparrow Wars in the Garden of Bliss, Presented by Atticus Publishing

A Tale of War, Family, and Unbreakable Legacy’ SAN FRANCISCO, CA, UNITED STATES, April 18, 2025 /EINPresswire.com/ -- Atticus Publishing proudly presents Legends of War - Book 2: Sparrow Wars in the Garden of Bliss, a captivating historical

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.