NextLevel.AI Unveils Avant-garde AI BDR Voice Agent — Bringing Smarter, Human‑Like Lead Engagement
This voice AI agent engages potential customers via voice or text, qualifies and captures leads, seamlessly integrates with CRM systems, and schedules meetings.
DE, UNITED STATES, July 10, 2025 /EINPresswire.com/ -- NextLevel.AI, the conversational voice‑AI startup launched in early 2025 by SPsoft, today announced the release of its AI‑powered BDR (Business Development Representative) Lead‑Qualification Voice Agent. This intelligent voice agent is designed to engage potential customers via voice or text—on the web or phone—qualify and capture leads, seamlessly integrate with CRM systems, and schedule meetings with human sales teams.“As we enter our first year, the launch of this AI BDR Voice Agent marks a major milestone,” said Michael Lazor, founder and CEO of NextLevel.AI. “Our customers wanted a proactive, 24/7 front line that speaks multiple languages, adapts dynamically, and works smartly with existing sales processes.”
Key Features & Benefits
- Engaging conversations via phone and web widget: Initiates and responds with low latency in 30 + languages, identifies user intent, answers questions, and recommends products or services.
- Real‑time lead capture and CRM integration: Scores leads on urgency, intent, budget, and relevance, and logs conversations, browsing history, and outcomes directly in CRM platforms.
- Seamless appointment booking & hot transfers: Schedules directly into reps’ calendars (e.g., Google Calendar) or connects callers live to human agents.
- Actionable insights & analytics: Provides detailed transcripts, engagement metrics, and user intent analytics to help sales and marketing teams optimize their outreach.
- Omni‑channel, always‑on availability: Hosts personalized, context‑aware conversations at any hour through voice, web, and mobile channels.
Proven Impact & Use Cases
Pilot implementations have yielded impressive outcomes: a 70% increase in captured leads compared to traditional contact forms, a 150% rise in conversions via managed outbound calls, and projected $3.2 million in Q1 2025 revenue from website-lead AI BDR engagements.
About NextLevel.AI
Founded at the start of 2025 under the umbrella of SPsoft, NextLevel.AI builds human‑like, fully adaptable AI voice agents that elevate customer experience, streamline workflows, and deliver measurable resultі. The platform supports over 100 integrations (including CRMs, calendars, telephony), offers free rapid prototyping, and leverages ISO/HIPAA/GDPR‑compliant infrastructure.
Availability & Free Trial
The AI BDR Lead‑Qualification Agent is available now. NextLevel.AI is offering free tailored prototypes trained on clients’ website data—with 5 hours of voice conversation credits and full testing access—no credit card required. Organizations interested in the tailored demo or pricing plans can visit NextLevel.ai or schedule a call directly.
Maryna Makarova
NextLevel.AI
+1 323-310-5315
marketing|nextlevel.ai| |marketing|nextlevel.ai
Visit us on social media:
LinkedIn
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Sahara CyberStars Rock Ballad ‘Winds of Time’
Feng Shui Consultant Highlights Common Home Layout Mistakes That May Impact Financial Well-Being
97%富豪默默在做的風水佈局!『富過三代 - 財富傳承風水規劃』揭密:為何你的豪宅始終缺了這1%關鍵?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.