Prominence Global Launches Skilled Talent Shortage Solution
Prominence Global’s Remote Team Connect solves the talent shortage with fast, cost-effective, AI-led offshore hiring across key global regions.
LinkedIn marketing agency Prominence Global has launched Remote Team Connect, a new approach to offshore talent acquisition designed to solve both of these challenges.
With their philosophy of “We eat our own cooking” Prominence Global first tested this new concept within their own business and have built a robust, flexible team spread across the Philippines, South Africa, India, Eastern Europe and three separate time zones in Australia.
Houlahan describes Remote Team Connect as a marketing-led, AI-enabled offshore talent acquisition program that aims to deliver cohorts of qualified remote talent in a fraction of the time and cost of traditional recruitment.
He points out that while that sounds easy in principle, it can be a tricky landscape to navigate and there are some key questions that must be addressed before starting any talent search.
As most of Prominence Global’s clients and existing team have English as their first language, it was imperative to target regions where most candidates would have very good English skills and time zones that would make communications manageable between team members as well as between team members and our clients. It was also a prerequisite to be sure the targeted regions had pay rate expectations that were affordable for our business yet still provided good earnings for the team members joining us.
The regions that aligned best with all those criteria include The Philippines, South Africa, India, and parts of Eastern Europe, as well as Thailand and Vietnam.
Given the massive impact this has had on their ability to remain in business, flexible and cost-effective during the pandemic and the aftermath, the company’s clients saw the positive outcome and started requesting assistance to build teams for them in the same way the Prominence team was now structured.
Remote Team Connect is Prominence Globals’ response. It leverages their hard-earned knowledge of those specific labour markets and advanced experience with the LinkedIn algorithm and a purpose-built, AI-enabled process to deliver a list of at least 20 qualified candidates within 14 days.
While that may still sound like recruitment - and it is - but their view is that the approach they take makes it more of a marketing play. The process is designed to position their clients in global talent markets as a trusted employer of choice for offshore talent.
If you’d like to know more about how Prominence Global has created a global team at a fraction of the cost of doing it locally in your city, reach out to Houlahan on LinkedIn.
Or visit their website.
Adam Houlahan
Prominence Global
email us here
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

PourMyBeer Evolves into PourMyBev with 2024 Impact Report Highlighting Record Growth and Industry Expansion
Trailblazer Academy Announces Grand Opening and Appoints New Director
Enterprise Software Market to Reach USD 1,000 Billion by 2035 | Thrives Amid Digital Transformation Demand
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
W ciągu ostatnich kilku lat, od wejścia w życie przepisów Apteka dla Aptekarza, zamknięto ponad 2,2 tys. aptek w Polsce, a około 400 gmin nie posiada na swoim terenie apteki. Trzech na pięciu Polaków, aby kupić leki, musi się udać po nie do innej miejscowości. Sygnatariusze listu otwartego do minister zdrowia przygotowanego przez Koalicję „Na pomoc niesamodzielnym” apelują o zmianę priorytetów w legislacji dotyczącej rynku aptek. Wzywają też do podjęcia systemowych działań przeciwdziałających wykluczeniu zdrowotnemu ze względu na miejsce zamieszkania.
Bankowość
1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy

Niskoemisyjny transport, oszczędzanie zasobów, zarządzanie odpadami czy walka z zanieczyszczeniami – to część wyzwań, które stawia przed miastami szybko rosnąca liczba mieszkańców. Na przynajmniej część z nich odpowiedzią mogą być innowacje, które mogą pomóc także w adaptacji miast do zmiany klimatu. To właśnie innowacyjnych rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój miast poszukuje ING Bank Śląski w nowej edycji Programu Grantowego. Do młodych naukowców i start-upów trafi 1 mln zł.
Telekomunikacja
Obciążenia regulacyjne uderzają w branżę nowych technologii i start-upy. To może hamować innowacje

Nadmierne obciążenia biurokratyczne i wysokie koszty prawne są wskazywane przez wiele start-upów jako bariery, które są najtrudniejsze do pokonania w ich działalności – wynika z raportu „Polskie Startupy 2024”. To sprawia, że część z nich szuka możliwości przeprowadzki za ocean – ze stratą dla innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki. Również w branży ICT o potrzebie deregulacji mówi się od lat, bo to przeszkadza jej w globalnym wyścigu technologicznym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.