Komunikaty PR

Prosciutto di Carpegna PDO appeals to aussies: export volumes up 49% in the last year

2025-07-21  |  12:55:06

From 2023 to 2024, sales increased in both value and volume. The market recognizes the premiumness of this PDO cured meat from the quality scheme.

CARPEGNA, PESARO - URBINO, ITALY, July 21, 2025 /EINPresswire.com/ -- The Australian market is showing a greater appreciation for authentic Prosciutto di Carpegna PDO: export figures for the last year confirm a 49% growth in volume along with an almost +32% increase in turnover.

In the words of Marco Pulici, vice president of the Prosciutto di Carpegna PDO Consortium, there is a great deal of satisfaction but also a desire to grow and further improve sales performance: “Between 2023 and 2024 we recorded an important volume record, rising from around 11 thousand kg to almost 17 thousand kg; turnover in the last year also showed a promising recovery, trying to come close to that of 2022, the year in which the value of sales had been particularly significant.” Continues Pulici: "Australia, which today represents, together with the United States, one of our most important non-European markets, turns out to like our PDO cured meat, both in terms of whole and sliced ham, and increasingly recognizes the value of the quality scheme that guarantees authenticity, respect for the processing method, traceability and food safety. This is why,“ Pulici concludes, ”we are continuing our path of internationalization, through the project ‘THE EU GEM HAM: PROSCIUTTO DI CARPEGNA PDO,’ with the aim of increasing our presence in the territory by leveraging the values and authentic taste of our Made in Europe excellence.

The “THE EU GEM HAM: PROSCIUTTO DI CARPEGNA PDO” campaign, co-financed by the European Union, again this year includes an intense calendar of initiatives, including participation in trade fairs, exclusive PR events, tasting days, influencer marketing activities and the important partnership with chef Andrea Vignali who becomes an ambassador of Prosciutto di Carpegna PDO.

This and much more information about Prosciutto di Carpegna PDO can be found on the official project website www.gemham.eu and on Instagram @consorzio_carpegna.

Martina Tarantini
Blancdenoir Srl
stampa@blancdenoir.it

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-27 | 07:55:04

From Aristocracy to Authenticity: Cook with a Real Duchess at Butera 28 Apartments in Palermo

Nicoletta Lanza Tomasi, the Duchess of PalmaPalazzo Lanza TomasiThe Dining Room of Palazzo Lanza TomasiCooking together is a way of preserving our history. Every dish tells a story, not just of Sicily, but of our family’s place in
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-27 | 07:55:04

Small Businesses Face Rising Threat of Fake Google Reviews Amid Growing Digital Trust Crisis

Example of a fraudulent 1-star review posted by an unverified account with no basis in service, illustrating the ongoing challenge of fake review attacks faced by honest small businesses.Vehicle Shipping Brokers Join the Front Lines in Combating
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-27 | 07:55:04

A Magical Night at Elissa and Wael Jassar’s Concert at 'Abadi Al-Johar Arena' in Jeddah

When Wael Jassar sings, hearts listenElissa live in concert at Abadi Al-Johar Arena, a night to remember JEDDAH, SAUDI ARABIA, July 27, 2025 /EINPresswire.com/ -- It was a magical night for the audience of “Jeddah Season 2025” at the

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.