Social proof drives 18.5% uplift for luxury sneaker brand
Kick Game increased revenue by 18.5% using Flockr's social proof platform, enhancing conversions with real-time, brand-aligned messaging.
LONDON, UNITED KINGDOM, April 16, 2025 /EINPresswire.com/ -- Kick Game Boosts Revenue by 18.5% with Flockr’s Social Proof Platform Premium sneaker retailer sees significant uplift in conversions through on-brand, data-driven messaging
Kick Game, one of Europe’s leading luxury sneaker and streetwear retailers, has seen an 18.5% increase in revenue after implementing Flockr, a social proof platform designed to drive conversions through real-time shopper insights.
Flockr’s technology displays dynamic, brand-aligned messages across all pages — highlighting purchases, browsing activity, and popularity indicators to encourage shopper action without disrupting the customer experience.
The uplift was measured through an A/B split test across desktop and mobile traffic, revealing that customers exposed to Flockr messages were significantly more likely to convert. Flockr handled full setup, styling, and optimisation — requiring no technical involvement from Kickgame’s in-house team.
“Kick Game is a brand that cares deeply about its customer journey,” said Gareth James, Founder of Flockr. “We’re thrilled to help them unlock even more value from their traffic using social proof that’s subtle, smart, and effective.”
Gareth James, CEO & Founder, Flockr.co
Flockr’s platform is already used by hundreds of eCommerce brands, particularly in fashion, beauty, and high-intent retail. With deep integration options and a performance-first pricing model, the company is helping retailers extract more value from existing traffic and deliver a seamless, high-converting customer experience.
About Kickgame
Founded in 2013, Kick Game is a luxury sneaker and streetwear retailer offering rare and limited-edition styles from top brands like Nike, Air Jordan, Yeezy, and more. With a growing footprint both online and offline, Kick Game has become a destination for sneakerheads and style-conscious shoppers across the UK and Europe.
About Flockr
Flockr.co is a conversion optimization platform that helps eCommerce brands drive more sales using intelligent, real-time social proof. Designed to integrate seamlessly with any site, Flockr delivers measurable revenue uplift through subtle, brand-aligned messaging.
G JAMES
Flockr Ltd
gareth@flockr.co
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Mining Shovel Market Poised for USD 11.9 Billion Milestone by 2035 with Electrification and Global Demand Surge
Updated Links: Weiner Team on London Times Radio, US Main Street Radio; Op-Eds on Marijuana, College Cost, Trump Fatigue
Future of Work Events Announces Executive Women's Symposium in Chicago August 7-8, 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.