The Beauty Genie® and MyBeautyKit Partner to Revolutionize Haircare Access for College Students
The Beauty Genie® and MyBeautyKit Announce Strategic Partnership
CHICAGO, IL, UNITED STATES, April 15, 2025 /EINPresswire.com/ -- The Beauty Genie®, a pioneer in accessible haircare solutions, and MyBeautyKit, an innovative digital beauty platform, are excited to announce their strategic partnership. This collaboration aims to improve the beauty industry by combining The Beauty Genie's vending machine technology with MyBeautyKit's digital expertise.The partnership will launch at Bridgewater State University on April 4th, 2025, showcasing the combined efforts of both brands. Students will have the opportunity to engage with The Beauty Genie's state-of-the-art vending machines stocked with haircare products, while also experiencing MyBeautyKit's mobile app for personalized beauty recommendations and education.
Ebony Karim, Founder and CEO of The Beauty Genie, shared, "We're excited to join forces with MyBeautyKit to enhance beauty access through technology. This collaboration aligns perfectly with our mission to empower individuals with textured and multicultural hair."
Shay Bailey, Founder of MyBeautyKit, added, "Partnering with The Beauty Genie allows us to bring our digital beauty experience directly to college campuses, providing students with expert makeup advice and tips to complement their haircare routines."
This partnership marks a step forward in addressing the needs of underrepresented communities in the beauty industry, especially on college campuses.
About The Beauty Genie
The Beauty Genie is a company dedicated to empowering individuals with textured and multicultural hair through accessible haircare solutions. Founded by Ebony J. Karim, the company utilizes vending machines to provide high-quality, curated haircare products, making beauty more convenient for its customers. With a mission to celebrate diversity and inclusivity, The Beauty Genie is transforming the way people access haircare products.
Website: The Beauty Genie Website
Instagram: The Beauty Genie Instagram
About MyBeautyKit
MyBeautyKit is a digital beauty platform designed to enhance women's confidence in beauty. Founded by Shay Bailey, the company offers a mobile app featuring live lessons, expert advice, and beauty tips. MyBeautyKit aims to be a comprehensive digital beauty resource, connecting users with the right products and brands.
Website: MyBeautyKit Website
Instagram: @MyBeautyKitBrand
For interview requests, contact:
Clorissa Wright
Synergy PR Services
cwright@synergyprservices.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Monument Recovery Celebrates Two Years of Growth & Life-Changing Impact
New York State Department of Veterans’ Services to Host 2025 Human Rights Conference at Fordham Law School on June 25
Faucet Hooks: New Kitchen & Bath Category Creates Usable Space Above the Sink
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.