The Beauty Genie® and MyBeautyKit Partner to Revolutionize Haircare Access for College Students
The Beauty Genie® and MyBeautyKit Announce Strategic Partnership
CHICAGO, IL, UNITED STATES, April 15, 2025 /EINPresswire.com/ -- The Beauty Genie®, a pioneer in accessible haircare solutions, and MyBeautyKit, an innovative digital beauty platform, are excited to announce their strategic partnership. This collaboration aims to improve the beauty industry by combining The Beauty Genie's vending machine technology with MyBeautyKit's digital expertise.The partnership will launch at Bridgewater State University on April 4th, 2025, showcasing the combined efforts of both brands. Students will have the opportunity to engage with The Beauty Genie's state-of-the-art vending machines stocked with haircare products, while also experiencing MyBeautyKit's mobile app for personalized beauty recommendations and education.
Ebony Karim, Founder and CEO of The Beauty Genie, shared, "We're excited to join forces with MyBeautyKit to enhance beauty access through technology. This collaboration aligns perfectly with our mission to empower individuals with textured and multicultural hair."
Shay Bailey, Founder of MyBeautyKit, added, "Partnering with The Beauty Genie allows us to bring our digital beauty experience directly to college campuses, providing students with expert makeup advice and tips to complement their haircare routines."
This partnership marks a step forward in addressing the needs of underrepresented communities in the beauty industry, especially on college campuses.
About The Beauty Genie
The Beauty Genie is a company dedicated to empowering individuals with textured and multicultural hair through accessible haircare solutions. Founded by Ebony J. Karim, the company utilizes vending machines to provide high-quality, curated haircare products, making beauty more convenient for its customers. With a mission to celebrate diversity and inclusivity, The Beauty Genie is transforming the way people access haircare products.
Website: The Beauty Genie Website
Instagram: The Beauty Genie Instagram
About MyBeautyKit
MyBeautyKit is a digital beauty platform designed to enhance women's confidence in beauty. Founded by Shay Bailey, the company offers a mobile app featuring live lessons, expert advice, and beauty tips. MyBeautyKit aims to be a comprehensive digital beauty resource, connecting users with the right products and brands.
Website: MyBeautyKit Website
Instagram: @MyBeautyKitBrand
For interview requests, contact:
Clorissa Wright
Synergy PR Services
cwright@synergyprservices.com
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

New portrait series on KINOFANS.COM: Hollywood stars in focus
Whimsky Works Skincare Patrol Launches Bold Story of Health, Hope, and Heroism
Crucial Data Solutions Names Dr. Leigh J. Mack Chief Medical Officer Amid Industry AI Shift
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.