Wall Art Made for Kids, Not Parents: Introducing DoodleFace Kid-Customized Wall Art
"Look at any nursery or child's room featured in magazines or social media," says founder Darren Coon. "The wall art is almost always what adults find aesthetically pleasing — muted colors, trendy themes, decorative rather than interactive. When decorating my daughter's room with traditional options, I realized she wasn't connecting with any of it. Children need wall art that speaks to them, engages their developing minds, and gives them agency in their own spaces."
To address this disconnect, Coon developed a proprietary system that allows wall art characters to be snapped off, colored with wipe-away crayons, and snapped back on — no mess, no frustration. The result? Engaging, child-centered wall art that stimulates imagination, supports developmental milestones, and brings genuine joy to children, while amazingly attractive to satisfy parents.
DoodleFace Wall Art is perfect for nurseries, toddler rooms, and big-kid bedrooms! As bedrooms and interests evolve the characters can be easily rearranged for a fresh look every time by snapping them on and off the wall.
High-Contrast for Babies, Bold Colors for Toddlers: Developmentally appropriate visual stimulation that babies and young children respond to, unlike the muted, Instagram-friendly pastels that dominate contemporary nursery decor.
Eco-Conscious and Non-Toxic: Made from 100% recyclable, non-toxic materials — better for growing minds and future generations.
“DoodleFace is an OT’s dream come true!” says Elizabeth Kidney, ORT/L. “It engages kids creatively and physically in a way that few products do.”
Speech-language pathologist Julie Barry adds, “These are perfect for themed party décor, classrooms, and everyday use. The ability to erase and re-do gives children freedom, while also supporting communication and choice-making.”
DoodleFace Wall Art ranges in price, with many options under $20. Available now at doodleface.org or amazon.com — because your child deserves wall art that's actually for them, not just for your Instagram feed.
Proudly made in Upstate New York. Patent Pending.
About DoodleFace
Founded in 2024, DoodleFace designs, manufactures, and distributes innovative coloring products that let kids color, play, and wipe away — all from its facility in Holley, New York. DoodleFace products create smiles while solving major challenges for kids, parents, teachers, and the environment.
About Darren M. Coon
Darren M. Coon is a lifelong entrepreneur, educator, and innovator. He founded TeacherGeek, a leading provider of hands-on STEM education tools used in thousands of schools worldwide, and co-founded Karma Water, the pioneering beverage brand with its signature powder-delivery cap. With a career built on turning creative ideas into successful ventures, Darren is now bringing his passion for innovation and sustainability into DoodleFace – an eco-friendly brand reimagining dry-erase creativity for a new generation.
Jill Lewis
JLPR
+1 416-710-4460
email us here
Visit us on social media:
Instagram
Facebook
TikTok
X
Other
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

San Francisco Dental Implant Center Announces New Content on Convenient Dental Implant Locations in SF
She Who Earns the Rose May Bear It: Sweet Briar Graduates 104 Seniors During 116th Commencement Ceremony
PlanChecker AI Launches with the Goal to Rewire the Infrastructure of Real Estate Development
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.