Wharton MBAs Redefine Online Profiles: Hello.cv Launches Free AI-Powered Career Sites with .CV Domain Names
Publicly launched this May, Hello.cv allows professionals, jobseekers, freelancers, and students to claim their own free .cv domain and instantly generate a job-ready online profile powered by AI. The platform brings clarity and ownership to career branding in a digital age where most professionals are lost in the algorithm of traditional networks.
“Our mission is simple,” said Opeyemi Awoyemi, co-founder of Hello.cv. “You shouldn't need to post daily or chase likes just to be seen. Your career deserves its own space.”
Unlike social networks, Hello.cv is noise-free and built for professionals. Every user gets a personalized .cv domain (like yourname.cv), a mobile-friendly online profile, and access to powerful AI tools including a resume builder, cover letter generator, and tailored job application support to help you get hired, discovered, and paid without distractions.
“We’re building the next evolution of career platforms,” added cofounder Alex Garnepudi. “LinkedIn is social first. We’re profile first. Professionals don’t need distractions. They need results.”
As a next-gen alternative to LinkedIn, Hello.cv puts ownership, simplicity, and results front and center.
"We believe your career identity should live outside a social feed," said Alex Garnepudi. “We’re replacing the scroll with substance. Professionals deserve more than comments and connections — they deserve opportunity.”
The platform has already onboarded thousands of early users, from students and creatives to seasoned consultants and engineers. The company makes money from premium names which allows them to offer .cv for free for the first year to hundreds of millions of users worldwide. With plans to roll out more AI career agents, verified credentials and automated job applications, Hello.cv is building the infrastructure to help people own and grow their career across the web.
To create a free profile, visit https://hello.cv
Michael Okeje
OlaCV
michael@hello.cv
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Wytrwal Industries Celebrates 250 years of the U.S. Army
WHAT by Anthony Prebor Expands the Acclaimed ?: QUESTION Mystery Series
DRML Miner Expands Cloud Mining Services with Sustainable Infrastructure and Flexible Contracts
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.