Executive Summary Launches to Transform Insight into Strategic Market Influence
Industry Vets Experienced Working with Adobe, Equifax, Google, IBM, Meta, Microsoft, Oracle, Salesforce, and SAP Form a New Kind of Strategic Research Play
Executive Summary informs a diverse range of clients, from startups to Fortune 500 companies, delivering thought leadership and data-driven insights that inform decision-making and foster long-term success. By leveraging extensive industry knowledge and cutting-edge methodologies, Executive Summary uncovers meaningful insights that empower clients to stay ahead of the competition.
"Every market is saturated with content and AI is only intensifying the problem. Original research stands out as the rare approach that captures executive attention and drives meaningful engagement," said Stefan Tornquist, Founder and Managing Partner of Executive Summary. "We’re not just surfacing statistics – we help brands shape industry and consumer conversations that matter. Our mission is to turn insight into the kind of thought leadership that drives sales and earns its authority."
The Executive Summary team is comprised of seasoned strategists, researchers, and content creators with decades of expertise in analysis, communications, and narrative development. They have worked with top-tier B2B and B2C companies, including Adobe, Equifax, Google, IBM, Meta, Microsoft, Oracle, Salesforce, and SAP.
Executive Summary provides a full suite of research and strategy services designed to help organizations elevate their positioning, stay ahead of trends and craft a clear point of view. From thought leadership content to custom market research and executive guidance to market strategy, the firm delivers tailored solutions that align with each client’s goals.
The firm’s specialty in thought leadership is based on decades of experience, with the team having produced more than 200 studies and content programs based in research. Related services include the creation of high-impact reports, data dashboards, analyst briefs, webinars, and video content, all grounded in original research and crafted to shape market agendas and spark meaningful dialogue.
Whether supporting a product launch, informing strategic planning, or elevating the brand, Executive Summary turns data into actionable intelligence that doesn’t just help clients understand market trends, but define them.
For more information about Executive Summary and its services, please visit https://summary.global.
Mark Naples
WIT Strategy
+1 646-265-7372
email us here
Visit us on social media:
LinkedIn
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Global Skincare Oil Market to Reach USD 34.56 Billion by 2034, Driven by 6.3% CAGR and Demand for Natural Beauty Oils
Global Cables Market Forecast To Reach $138 Billion By 2029 With 8.5% Annual Growth
Global Mosquito Trap Market to Reach USD 775.5 Million by 2034, Driven by 6.3% CAGR and Surge in Eco-Friendly Solutions
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.