flynas Signs MoU with Safran to Equip Its Next 60 A320neo Aircraft with The Latest Generation Seats
The seats' new features were introduced during flynas' participation in the Arabian Travel Market, held in Dubai from April 28 to May 1
Including Economy class seats with a premium configuration at the front of the cabin, the agreement aims to fit cabins with seat types customized for flynas, with smart cushions designs and the latest technologies, increasing the guests' comfort as flynas operates the A320neo on flights up to 6 hours, and the new seat is designed especially for long-medium flights.
With delivery set for the end of 2025, each aircraft will have 174 new seats that offer a new standard of comfort, privacy, and convenience. The economy seats will feature a portable electronic device holder and a power supply system port that includes both USB A and C (60w output), a lower literature pocket, a coat hook, and a cup holder. Additionally, the Premium class seats, spanning 4 rows, will boast a wider pitch, an adjustable headrest, and a middle seat blocker for an optimized living space, ensuring a more enjoyable journey for passengers.
Bander Almohanna commented, "Through our strategic partnership with Safran, we are poised to reimagine our future cabins with smart design, stylish features, and next-level technologies. These factors were instrumental in selecting seat types, which will be customized for flynas to offer our guests a unique way of enjoying their flights. This partnership aligns with our expansion strategy, launched in parallel with the National Civil Aviation Strategy, to connect KSA with 250 international destinations, accommodate 330 million passengers, and host 100 million tourists yearly by 2030, and the objectives of the Pilgrims Experience Program to facilitate access to the Two Holy Mosques."
Quentin Munier said, "We are honored to equip flynas' new Airbus A320neo fleet with our latest Z200, a new generation of Economy class seats that deliver benefits for both passengers and operators. This marks our first collaboration with flynas, and we are delighted to support its operations in the coming years."
flynas is ranked as the best Low-Cost Carrier (LCC) in the Middle East and the 4th best worldwide by Skytrax. Equipping flynas A320neo fleet with the new seats is part of flynas initiative to become the best LCC in the world.
flynas PR
flynas
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

A Body-Mapping Study of Nail Technicians' Occupational Health and Lived Experiences
Kanwarpreet Trehan Wins the 2025 Top Physiotherapist Award of ThreeBestRated® for Re-building Strength, Restoring Hope
Treeline Inc Sales Recruiting Agency Fills Gaps in the Resurgent U.S. Manufacturing Sector
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.