GEMS Global Education AI Hub launched to transform the future of learning
Dubai-based AI hub offers real-world testing ground across billions of data points, 90+ schools, and 200,000 students around the world
Headquartered in Dubai and embedded within GEMS’ growing innovation ecosystem, the Hub aims to co-develop and scale real-world, ethical, and inclusive AI solutions from personalised learning and intelligent tutoring systems to school operations, wellbeing, and curriculum design.
With access to GEMS Education’s 90+ schools around the world, 200,000 students, and 15,000 teaching staff, billions of unique data points, spanning multiple curicula and geographies, partners will have an unprecedented opportunity to pilot, test, and refine their innovations in live, diverse classroom environments.
Sunny Varkey, Chairman and Founder of GEMS Education, said: “AI has the power to elevate how students learn and how schools function – but only if it is designed with care, ethics, and deep understanding of real-world classrooms. We’re calling on the best minds globally to join us in shaping a more personalised, inclusive, and impactful future for all learners.”
The Global Education AI Hub will provide:
• Secure access to anonymised data and insights from GEMS’ diverse education settings
• On-the-ground collaboration with the GEMS School of Research and Innovation, its flagship AI-enabled school opening in August
• Deployment and scaling support via GEMS’ network and future international hubs
• Ethical governance and high-fidelity testing infrastructure
• Recognition and visibility as a founding innovation partner
Baz Nijjar, Vice President – Education Technology and Digital Innovation at GEMS, added: “AI’s potential in education is immense but only if built responsibly, and evaluated where it matters most: with students and teachers.
“Our Hub is designed to empower the world’s top innovators to do just that. Whether you’re developing a tutoring engine, a wellbeing algorithm, or an operational platform, we offer the infrastructure and access you need to make it real – and make it scale.”
The initiative is aimed at:
• AI-focused research institutions and PhD fellows
• Edtech companies and startups with a clear AI roadmap
• Curriculum designers and adaptive content creators
• Applied AI researchers and innovators seeking education testbeds
• Foundations and social ventures focused on equity and access
Partners may collaborate through either philanthropic or commercial pathways, with opportunities to develop open-access tools or co-create proprietary solutions with global impact.
To express interest in becoming a founding partner of the GEMS Education AI Hub, please contact www.aihub@gemseducation.com
Jonathan Bramley
GEMS Education
+971 52 757 9993
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

A Body-Mapping Study of Nail Technicians' Occupational Health and Lived Experiences
Kanwarpreet Trehan Wins the 2025 Top Physiotherapist Award of ThreeBestRated® for Re-building Strength, Restoring Hope
Treeline Inc Sales Recruiting Agency Fills Gaps in the Resurgent U.S. Manufacturing Sector
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.