Komunikaty PR

Insuranceopedia Unveils PolicyAI - Insurance AI-Tool That Slashes Auto Insurance Costs

2025-05-01  |  13:55:05
PolicyAI landing page

Insuranceopedia launches PolicyAI, a free AI tool that finds coverage gaps, cuts auto insurance costs, and boosts protection in under 2 minutes.

DELAWARE CITY, DE, UNITED STATES, May 1, 2025 /EINPresswire.com/ -- Insuranceopedia Unveils PolicyAI - Worlds First AI-Tool That Slashes Auto Insurance Costs

Free AI- tool uncovers hidden coverage gaps, unnecessary costs, and savings opportunities in under 2 minutes

Today, Insuranceopedia officially launches PolicyAI, a groundbreaking free tool that uses artificial intelligence to analyze auto insurance policies, identify coverage gaps, and provide personalized recommendations to help drivers save money and improve protection.

“Most people have no idea what their car insurance actually covers, or more importantly, what it doesn’t,” said Max Coupland, CEO of Insuranceopedia. “PolicyAI helps you spot risky gaps and wasted money before it costs you.”

How PolicyAI Works
Users can upload their auto insurance policy and answer a couple of questions. PolicyAI’s AI engine scans the document, cross-checks it against state laws, risk factors (like weather or theft rates by ZIP code), and the user’s profile to highlight:

Coverage gaps (e.g., missing uninsured motorist coverage or low liability limits)
Unnecessary or duplicate add-ons (e.g., roadside assistance already covered by a credit card)
Money-saving opportunities (e.g., low-mileage discounts or policy bundling options)

The tool then provides a personalized “Coverage Strength Score”, a checklist of recommended improvements, and clear, data-driven explanations.


Who PolicyAI Helps
PolicyAI is designed for:

Everyday drivers unsure if they’re overpaying
People who want to save without sacrificing protection
Gig workers and rideshare drivers with risky policy gaps
Busy professionals who don’t have time to decode their insurance
Anyone who wants to take control of their coverage without talking to an agent


“Our mission is simple — make insurance transparent, accessible, and fair,” added Coupland. “PolicyAI is here to make sure you’re not part of the 1 in 3 who find out their policy was missing something when it’s already too late.”

Try It Now

PolicyAI is live and free to use at: www.insuranceopedia.com/policyai

About Insuranceopedia
Insuranceopedia is an insurance marketplace on a mission to simplify insurance for consumers. Through expert content, educational tools, and AI-powered innovation, we help people better understand, compare, and manage their insurance coverage.

Media Contact:

Max Coupland
CEO, Insuranceopedia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-27 | 22:55:09

UAE’S FLOWER MARKET TO SURGE 13.7% BY 2028

Flower Exhibition at MyPlant & GardenValeria Randazzo, Exhibition Manager, Myplant & GardenMyPlant & Garden Middle East to become the region’s premier B2B hub for the rising demand in floriculture and horticulture.We’re calling
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-27 | 22:55:09

The White Lotus Life: Historic Palermo Residence Offers Cultural Experience Amid Growing Demand for Heritage Travel

Apartment 9 at Butera 28 ApartmentsNicoletta Lanza Tomasi, the Duchess of PalmaOne of The Libraries Within Palazzo Lanza TomasiPeople want more than a luxurious view. They want a story. Palazzo Lanza Tomasi is that story – a layered narrative
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-07-27 | 18:55:06

Addressing Real Estate Market Fragmentation: How one start-up wants to help

Real Estate Analytics SoftwareInnovative PropTech Solution Delivers Institutional-Grade Analytics to Individual Investors Across United States MarketsWe've solved the biggest barrier in real estate investing: access to reliable data. Our AI

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.