Meta Reports Strong Q1 Earnings as Advocates Renew Focus on Youth Safety in Digital Advertising
Following the announcement, the Sustainable Media Center released a statement urging advertisers to consider the broader implications of media spending on digital platforms, particularly as it relates to the well-being of young users.
Among Meta’s largest advertisers in recent years are Procter & Gamble, Walmart, Disney, Samsung, Home Depot, Target, PepsiCo, Amazon, and Comcast. In 2023, Chinese e-commerce firm Temu was reported to be Meta’s top advertiser, spending an estimated $2 billion on ads across Facebook and Instagram. That figure has reportedly declined in 2024 amid regulatory and tariff-related developments.
“These companies are among the most influential participants in the online advertising ecosystem,” said Emma Lembke, a youth advocate and Senior Fellow at the Sustainable Media Center. “Their choices shape how digital platforms evolve and operate.”
Steven Rosenbaum, Executive Director of the Sustainable Media Center, said in a prepared statement that ad-supported social platforms rely heavily on data-driven targeting to drive user engagement, particularly among younger audiences.
“Advertisers have the opportunity to evaluate how their investments influence user experiences, especially those of younger consumers,” Rosenbaum said.
On April 29, a public demonstration was held outside Meta’s New York City office. The event was organized by youth advocacy groups and family members of individuals who died in circumstances they believe were linked to harmful experiences online. Speakers included representatives from advocacy group Design It For Us.
Zamaan Qureshi, co-chair of the group, spoke on-site: “We are calling attention to how platform policies and design choices can affect user safety — especially for youth.”
Concerns about social media’s effects on young people have persisted since the 2021 release of internal Meta research, which indicated that Instagram usage was linked to increased body image issues among some teenage users. Despite this, major consumer brands have continued to advertise heavily on Meta’s platforms.
“Advertising plays a key role in shaping the digital landscape,” Lembke said. “As young consumers increasingly consider the values behind the brands they support, advertisers have a chance to reassess their strategies.”
Rosenbaum added: “This is an opportunity for companies to align their advertising decisions with the expectations of the communities they serve.”
press
SustainableMedia.Center
+1 917-930-2511
press@sustainablemedia.center
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Avril Biopharma acquires USP-Ghana assets, launches African vaccine manufacturing technology push
Colipse Coffee Expands Its Swiss Water® Decaf Line with New Sizes and Grind Options
Fabrica Kraft Secures Second Round of Debt Funding via WayFlyer Financial, Eyes $1 Million Revenue Milestone
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.