NBA Superstar Ja Morant and The Morant Family Launch Catch12, A Bold Media Company Redefining Storytelling and Culture
Catch12 blends original content, community impact, and cultural storytelling to spotlight real stories and build generational influence.
MEMPHIS, TN, UNITED STATES, June 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- NBA All-Star Ja Morant, alongside his family and inner circle, has officially launched Catch12, a cutting-edge media company with a mission to reclaim the narrative and amplify authentic voices from the culture—starting with his own.Led by CEO Phil Morant and Chairman of the Board Ja Morant, Catch12 operates at the intersection of sports, storytelling, and social impact. The company serves as the central hub for all media, branding, and ventures connected to the Morants, including his EYBL program Twelve Time, the Tee’d Up Podcast, and the MBNO Foundation.
“This is more than a media company,” said Phil Morant. “It’s a platform to tell real stories—from where we come from, how we got here, and what we’re building for the next generation.”
Catch12’s official website—www.catch12.com—will host an evolving portfolio of original content, including mini-docs, exclusive interviews, and branded series that spotlight rising talent, celebrate icons, and speak directly to underserved communities. The company is already in production on multiple series, starting with the Tee’d Up Podcast, a docu-series chronicling the Morant’s inner circle, and a full-length documentary following the Morant’s youth basketball program, Twelve Time.
As the company grows, Catch12 is also exploring additional verticals that align with its core mission—expanding its reach across media, investment, and cultural innovation. These initiatives remain in development but reflect the broader ambition of Catch12 to build lasting influence and generational value.
Catch12 also marks a rare, family-led initiative in athlete media—featuring key leadership from Ja’s father Tee Morant, best friend and VP of Strategic Partnerships Davonte “Dtap” Pack, and other long-time members of Team Morant.
“We’re not waiting for someone to tell our story,” said COO Berry Winn. “We’re building the platform ourselves—with purpose, pride, and power.”
About Catch12:
Catch12 is a Black-owned, athlete-led media company founded by NBA star Ja Morant and his inner circle. Headquartered in Memphis, TN, Catch12 produces original content, community-driven campaigns, and lifestyle brands that speak to the next generation of leaders and creators. Learn more at www.catch12.com.
Sumair Khan
Catch12
+1 916-622-6347
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Coolcaa 11'8 Anchor Wing ist Testsieger – Vielversprechender Neuzugang im SUP-Markt
From Aristocracy to Authenticity: Cook with a Real Duchess at Butera 28 Apartments in Palermo
Small Businesses Face Rising Threat of Fake Google Reviews Amid Growing Digital Trust Crisis
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.