Komunikaty PR

New Children's Book 'Treasure Island' Unleashes Adventure and Mystery

2025-04-28  |  17:55:05

A Captivating Tale Inspiring Young Imaginations

CA, UNITED STATES, April 28, 2025 /EINPresswire.com/ -- Adventure awaits young readers with Treasure Island: It’s Not a Secret Anymore, the latest captivating book by Donna Voss. Designed to engage young minds and nurture a love for storytelling, this collection of short stories invites children to explore a world of mysteries, imagination, and discovery.

Suspending disbelief, readers embark on a journey to Treasure Island, a place where things are not quite as they seem. With intriguing tales such as "Who Spilled the Honey?" and "How to Catch a Fairy," Voss crafts a world filled with curiosity, creativity, and interactive storytelling. Whether solving riddles, searching for clues, or embracing the thrill of a "Treasure Hunt"—where X marks the spot—this book offers an immersive experience for children and families alike.

"Treasure Island: It’s Not a Secret Anymore" was inspired by a dream in which Voss saw a fairy caught in a magnifying glass—a whimsical vision that sparked an entire world of storytelling. More than just entertainment, the book encourages patience, keen observation, and effective communication—key skills for young learners navigating both fantasy and real-world challenges.

Donna Voss, a dedicated community advocate, believes in fostering inclusive and respectful connections for mental well-being and sustainable communities. Her passion for storytelling is evident in her other works, including Cute Little Old Farmhouse Christmas Recipes: Treasure Island, South Dakota, Voss 2024.


About the Author:

Donna Voss is a passionate storyteller and community advocate dedicated to fostering understanding, respect, and creativity. Through her books, she builds bridges between imagination and learning, ensuring that readers—both young and old—are inspired to think, dream, and explore.

Global Book Network
Global Book Network
+ +1 302 319 9988
email us here

Legal Disclaimer:

EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 14:55:03

Physical Vapor Deposition Market to Reach USD 51.6 billion by 2035 | Fact.MR Report

Analysis of Physical Vapor Deposition Market Covering 30+ Countries Including Analysis of US, Canada, UK, Germany, France, Nordics, GCC countries, Japan, Korea ROCKVILLE, MD, UNITED STATES, June 13, 2025 /EINPresswire.com/ -- In 2025, Physical
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 14:55:03

Eric Malley Launches GTM 23: The Adaptive Growth System™

Go-to-Market Playbook: 23 Proven Strategies - EricMalley.comEric Malley's Go-to-Market Playbook: 23 Proven StrategiesHuman + AI: Inside Eric Malley’s GTM 23 System for Next-Gen PersonalizationThe future of growth belongs to brands that see
EIN Newswire BRAK ZDJĘCIA
2025-06-13 | 14:55:03

From Pioneer to Follower: Eric Malley’s Spherical Philosophy™ Exposes Why Apple’s AI Crossroads Signal a New Era

From Pioneer to Follower: Eric Malley on Apple, AI, and Spherical LeadershipGo-to-Market 23: The Adaptive Growth System - EricMalley.comIndustry Visionary Issues Urgent Call for Multidimensional Thinking as Apple’s AI Strategy Reveals the

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.