New Look, Same Soul: Ventura County Coast’s Brand Refresh Celebrates the California Dream
Ventura County Coast (VCC) has launched a new visual identity, blending modern design with the region’s surf culture, coastal beauty, and welcoming vibe.
As the destination marketing organization representing the cities of Camarillo, Oxnard, Ventura, and Port Hueneme, VCC is a premier escape for travelers seeking coastal adventure, family fun, and laid-back California charm. The new identity captures the spirit of the region through a design inspired by vintage California travel posters and classic coastal signage. A rich, nature-inspired color palette draws from golden sunsets, ocean swells, and lush scenery, bringing the essence of Ventura County Coast to life in a fresh, modern way.
“We wanted a brand identity that captures the essence of Ventura County Coast — laid-back, adventurous, and authentic — while showcasing the unique aspects of our diverse community. This refresh is more than just a new look; it’s a statement. It helps communicate to the world why our destination is the place to experience the California they once dreamed of.”
- Brian Tucker, President and CEO of Ventura County Coast
At the heart of the new identity is a dynamic and adaptable brand mark. Unlike traditional wordmark logos, Ventura County Coast’s updated mark features interchangeable iconography that shifts depending on audience or context. Whether highlighting the region’s family-friendly opportunities, sunny lifestyle, or outdoor adventures, the flexible icon system allows for more personalized, story-driven branding. This level of versatility and creative direction celebrates the region’s diversity; uniquely flexible, distinctly VCC.
The new brand is more than just aesthetic — it is a strategic move to attract travelers looking for authentic, affordable, and memorable experiences.
“Our goal was to create something fresh, new, and ever-evolving. We loved the idea of a brand mark that adapts to our audience while staying instantly recognizable. The Brand Leader nailed it with a set of icons that highlight different aspects of our destination while keeping a unified look. Interchanging icons based on what we are featuring and who we are speaking to keeps things dynamic.”
- Dave Lion, Director of Marketing and Communications for Ventura County Coast
The updated branding is being rolled out across all digital and physical touchpoints, including social media, advertising, in-destination signage, and promotional items. To see the new brand in action explore our brand refresh deck here. To learn more about Ventura County Coast, book your stay at venturacountycoast.com.
Kristal A Silva
Ventura County Coast
ksilva|venturacountycoast.com| |ksilva|venturacountycoast.com
Visit us on social media:
Facebook
LinkedIn
Instagram
YouTube
TikTok
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Winwinpay’s Global Online Event Showcases Explosive Growth and Bold Vision for Fintech and iGaming Innovation
Surgical Laser Market Projected to Hit USD 5.5 Billion by 2035, at a Exceptional CAGR 4.08%
Agnomy Launches to Streamline Ag Service Access for Farmers and Providers
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.