'Next big wave': Report reveals what EVERY Australian will be drinking next Summer
A new report by alcohol producer Hard FIZZ reveals tequila will be the drink of choice for Australians by next Summer.
GOLD COAST, QUEENSLAND, AUSTRALIA, May 8, 2025 /EINPresswire.com/ -- What’s likely to be the next big trend in alcoholic beverages has been revealed, in a new report from drinks brand, Hard FIZZ, owned by DJ FISHER.In their U.S. RTD Study Tour report, the producer identifies tequila based beverages and ‘better for you’ drinks as seeing the most growth in the United States, and will probably be popular here too in the next three to five years.
It also pinpoints pineapple as being a flavour of choice across most spirit ranges.
“Tequila based RTD’s (ready to drink) are surging, outpacing vodka in terms of growth (in the U.S.),” the report says.
“(Australian) retailers see this as the next big wave.
“Vodka RTD’s remain strong (in the U.S.), holding a significant share, but growth is slower compared to tequila.
“In the next three to five years, expect continued tequila growth (in Australia).
“Pineapple is a stand out flavour.”
Hard FIZZ CEO Wade Tiller, who was on the study trip, says the States are generally a year or two ahead of Australia when it comes to what’s trending in alcohol, so expects tequila based RTD’s to soon dominate bottle shops Down Under.
According to data platform Statista, tequila accounted for 10.2% of all spirits consumption in the U.S. in 2023, an increase of 73% compared to 2009 (source: Statista).
“Watch this space,” he says.
“At Hard FIZZ, we always innovate with purpose so the insights we gained from this trip will very dictate what blends and flavours we put out in the coming years.
“The U.S. is the trendsetter with alcohol - what they do, the world generally follows so if their market is loving tequila at the moment, you can assume it’s on its way here too.”
A total of $698 million worth of tequila is forecast to be sold in Australia in 2025 (source: Statista Market Insights).
Hard FIZZ is known for being the brainchild of Grammy nominated music producer, DJ FISHER and his podcaster wife, Chloe, along with fellow DJ’s Tigerlily and Brooke Evers, surfer Laura Enever, TV chef Hayden Quinn and surfwear guru, Joel Scott.
The brand launched on the Gold Coast in 2020, at the height of COVID.
In the past 12 months, it’s generated $12 million in sales, moving three and half million cans and more than one million litres in volume, the metric by which the alcohol industry truly benchmarks itself.
ENDS
Brendon James Wolf
Wolf PR
+61 418 460 702
brendon@wolfpr.com.au
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

Rising Demand For Tailored Nutrient Support Drives Transformation In Personalized Vitamin Products Market 2025
Personalized Vitamins Market Analysis 2025 – Insights For Long-Term Investment & Planning
Startup Haven Partners With The Sponsorship Guy To Unlock Strategic Sponsorship Opportunities Nationwide
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.