NextGrad Launches $1M NFT to Fund Scholarships and Expand High School Network
Groundbreaking $1M NFT blends education, advertising, and innovation to support student success and nationwide screen growth.
This marks one of the first times in history that an Out-of-Home (OOH) company has leveraged an NFT to sell its advertising inventory, positioning NextGrad at the forefront of innovation where technology, education, and media converge.
Priced at $1,000,000, this exclusive NFT grants its holder unlimited advertising access across the entire NextGrad network through September 1st, 2030. In today’s fast-paced advertising landscape, the NextGrad NFT offers enduring value, sustained reach, and measurable impact through verified placements across high school campuses nationwide.
But this NFT isn’t just about impressions—it’s about impact.
All proceeds from the NFT will directly fund NextGrad’s expanding scholarship program, which has already awarded over $600,000 to graduating seniors, and support the accelerated rollout of new screens in high schools across North America—delivering more access, more opportunity, and more visibility for students and sponsors alike.
“This isn’t hype—it’s a bold new way to blend innovation with impact,” said Michael Margolies, CEO of NextGrad. “We’re proud to be one of the first Out-of-Home media companies to offer an NFT as a way to access our inventory. This is a groundbreaking opportunity for the right partner to secure long-term visibility and be part of something truly innovative.”
To learn more about the NextGrad NFT GoldPass or inquire about purchasing, visit: www.NextGrad.com/NFT
ABOUT NEXTGRAD: NextGrad is North America's largest higher education media network, currently operating in 80 markets, 30 American states, and 8 Canadian provinces. NextGrad provides information and inspiration to students, while promoting local, regional and national post-secondary programs inside high schools, literally helping graduates decide what's next. The NextGrad network is seen 8 hours a day and 9 months a year every school day, delivering over 100 million monthly and over 1.3 billion annual impressions.
NextGrad was founded in 2019 and is headquartered in Salt Lake City, Utah. Its mission is to inspire every high school student to advance and succeed. To learn more, please visit www.NextGrad.com.
Kristy Vivian
NextGrad
kristy|nextgrad.com| |kristy|nextgrad.com
Visit us on social media:
Facebook
X
LinkedIn
Instagram
YouTube
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

12 Years After the Largest Prison Hunger Strike in U.S. History, The Strike Film Helps Advocates' Call to End Solitary
EveryPoint Launches 3D Reconstruction Platform on Android
Rising Filmmaker and Actor Lauren Cantell Garners National Recognition with Award-Winning Short Film The Ninth
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.